Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Quality Hotel™ Edvard Grieg Bergen ,  Norge

Se alle hotell i Bergen, Norge
  • Resturant Brasserie X, dekket rundbord og lamper ved Quality Hotel Edvard Grieg Bergen
  • Konferanserommet Troldsalen med plass til 1080 personer ved Quality Hotel Edvard Grieg Bergen
  • Restaurant med gule stoler, utsikt og kunst på veggen ved Quality Hotel Edvard Grieg Bergen

Quality Hotel™ Edvard Grieg

Bergen,  Norge

Alt du trenger i Bergen finner du på Quality Hotel Edvard Grieg, kun 5 minutter fra Bergen Lufthavn Flesland og ca. 15 min fra sentrum. Denne nye klassikeren har utsikten, interiøret og stemningen! Vi er et kontantfritt hotell.

Quality Hotel™ Edvard Grieg 4 5
Vurdering fra TripAdvisor  
Quality Hotel™ Edvard Grieg

Vurdering fra TripAdvisor

4
612 vurderinger
4,5
Rom
4,5
Renslighet
4
Verdi
4
Sted
4,5
Sovekvalitet
4,5
Service
1

Elendig service, gamle rom, under middels mat

10. juli 2018, , Jan B

Dette er min andre uke på dette hotellet ifm jobb fra søndag kveld til torsdag begge ukene. Er misfornøyd med mye når det gjelder dette hotellet, så skal konkret ramse dette opp. 1. Det blir ikke ryd…

Dette er min andre uke på dette hotellet ifm jobb fra søndag kveld til torsdag begge ukene. Er misfornøyd med mye når det gjelder dette hotellet, så skal konkret ramse dette opp. 1. Det blir ikke ryddet i frokost delen om morgenen, brukte glass og tallerker står strødd rundt på alle bord, mildt sag udelikat. 2. Dårlig renhold på rom i begge ukene, første uken så var det masse rart som stakk frem under sofa, i tillegg lå det gjenglemte matvarer i kjøleskap. 3.I uke 2 så ga jeg beskjed om at det var vond lukt på badet, dette ble meldt ifra om om morgenen når jeg gikk på jobb, fikk beskjed om at dette skulle de sjekke opp i, og gi meg et nytt rom på ettermiddagen når jeg kom tilbake, om de ikke fant utav det. Kom tilbake på ettermiddagen og spurte, da viste selvfølgelig hun i skranken ingenting om dette, så jeg måtte nesten sjekke selv om det var blitt bedre på rommet, om det ikke var det,så skulle jeg bare ringe henne, så skulle hun komme med nøkkel til nytt rom, flott sa jeg. Men der var det selvfølgelig ikke skjedd noe, luktet like ille, så ringte ned, ingen problem, hun skulle komme opp, jeg ryddet sammen tingene mine, og ventet og ventet, så plutselig kommer det en familie på 3 inn på rommet, de var blitt gitt rom nøkkel og skulle overta rommet, som de selvfølgelig trodde var tomt, jeg forklarte de situasjonen, og de gikk tilbake til resepsjonen , jeg ringer ned og forlanger at dette mennesket kommer opp så jeg får kommet meg inn på et rom, og fortsetter å vente. Så blir jeg lei av å vente og går ned, da forteller den jentungen av en resepsjonist, at hun måtte bare beklage, og det var skjedd en glipp med at mitt rom var prøvd å bli booket på nytt, men ikke hadde de flere rom som jeg hadde betalt for heller(suite av noe slag)så de hadde bare et ordinært dobbeltrom, men det skulle de selvfølgelig ordne mot min regning, ja få det rommet da, sa jeg, kan ikke stå her hele kvelden, får da beskjed om å ta heis til 5etg, deretter nedover en gang og gå på en ny heis til )6 etg, jeg kommer da til denne heisen, som er av den herlige typen at du må stå og holde inne etg knappen til du kommer opp, når heisen stopper, så går selvfølgelig døra til etg ikke opp, jeg prøver å kjøre litt ned og opp igjen, dør går ikke opp, jeg må da returnere til 5 etg og gå opp med all bagasjen min, kaster alt inn på rommet, som selvfølgelig er veldig lite, og går ned igjen for å fortelle om heisproblemene, dette viste selvfølgelig ikke denne jenta noe om, og hun henvender seg til en stuepike som står der, hun hadde ikke brukt heisen, så hun viste heller ingenting, jeg kan ikke stå her å hørte på dette sier jeg, steng av heisen, heng opp et skilt, så går jeg for å spise en middag.PS, de kunne jo for alt dette tilbudt meg en middag på huset som plaster på såret, men ingen sa eller tenkte service i resepsjonen. 4.lager et eget punkt for middag, dette skal altså være et 4stjerners hotell, og de endrer menyen KUN 1 gang pr halvår. Det sier i grunn alt, en kan jo da forvente at de de har har, er de veeeeldig gode på, nei, det er de ikke. Hva serverer de da, og hva har jeg smakt på De har en burger, altså en hamburger, en med kjøtt og en vegetar type, smakte den med kjøtt, og det var ikke all verden til 2-3 hundre kroner De har Pizza, smakte den med kylling, vel mye stekt, så det var ikke noen høydare. Så har de fiskesuppe og noe kylling lår, ikke smakt dette. Men har smakt laksen de selger med noe risottolignende greier +.noe grønt på toppen, alt for lite mat til en voksen person, men ikke mer en ok smak til prisen Så har de vel og noe spareribs, har heller ikke prøvd den. Uansett hva de serverer så kommer de med noe mørkt brødskalker og noe som ligner på smør...ingen forklaring på hva det er, blir satt på bordet ganske enkelt, går utfra det er deres form for forrett. Vil bare avrunde med å si at dette et definitivt siste gangen jeg bruker dette hotellet, dårlige rom, elendig service og godt under middels mat er hovedårsaken, vil heller bruke Scandic på Kokstad i fortsettelsen. Er spent på hva regningen blir på når jeg sjekker ut nå torsdags morgen

Svar fra eier

13. juli 2018

Kjære @Jan B, dette er veldig beklagelig lesning og ikke noe vi er eller ønsker å være kjent for. Tusen takk for grundig tilbakemelding, men jeg skulle gjerne visst mer om dato for opphold osv. så vi kan komme til bunns i årsaken til de ulike hendelsene. Ber derfor om at du tar direkte kontakt med meg så vi kan fortsette dialogen. For andre lesere sin del også, så vil jeg gjerne påpeke at vi skifter meny etter sesongene som vil si 4-6 ganger i året. Vårt konsept i restauranten er ukompliserte retter med smak av det lokale samt innslag av det internasjonale laget fra bunnen av. Vi vet at vi kan bedre enn dette og som du kan lese utifra andre gjesters opplevelser, så en slik tilbakemelding som din ønsker vi å gjøre alt vi kan for at det ikke skjer igjen! Med vennlig hilsen Hege, hotellsjef hege.lund@choice.no

Les hele anmeldelsen
5

Perfekt

9. juli 2018, , Bente J

Heilt tipp topp hotell Imøtekommende personal Fine rom Rent og pent God mat Ingenting å utsette på dette hotellet Kommer veldig gjerne hit igjen på besøk Lekerom til barn Lett å finne frem hit også…

Heilt tipp topp hotell Imøtekommende personal Fine rom Rent og pent God mat Ingenting å utsette på dette hotellet Kommer veldig gjerne hit igjen på besøk Lekerom til barn Lett å finne frem hit også Topp

Svar fra eier

13. juli 2018

Tusen takk for en tipp topp tilbakemelding @Bente J. Dette varmer virkelig våre servicehjerter å lese! Vi håper du og din familie kommer tilbake. Fortsatt god sommer! Med vennlig hilsen Hege, Hotellsjef hege.lund@choice.no

Les hele anmeldelsen
1

Bryter norsk lov

25. juni 2018, Mandal, Norge, kristian438

Dette hotellet har en politikk om ikke å godta kontanter noe som er i strid med norsk lov da norske mynter og sedler er tvunget betalingsmiddel. En kan jo lure om det er andre lover de ikke følger. D…

Dette hotellet har en politikk om ikke å godta kontanter noe som er i strid med norsk lov da norske mynter og sedler er tvunget betalingsmiddel. En kan jo lure om det er andre lover de ikke følger. Dårlig frokost mye dårlige industriprodukter. Virker som om speilegg lages i varmluftovn da de var seige og hadde hinne på toppen. Mye salt i pålegget. Rommet var standard med pluss for stor tv. Ligger usentralt til trenger bil. bra parkering.

Svar fra eier

28. juni 2018

Kjære @kristian438 Kan forsikre deg om at her følges lover til punkt og prikke, men forstår veldig godt frustrasjonen din om du ikke fikk brukt kontantene dine som planlagt. Vi er en del av hotellkjeden Nordic Choice Hotels og her skal alle hotellene i Norge/Sverige bli kontantfrie. Denne endringen er nøye gått gjennom med jurister og myndigheter i forkant, da kontantloven er i endring. Vi har også mulighet til å ta i mot kontanter om det er helt umulig å bruke kort, men nå vet jeg ikke om du snakket med resepsjonen om dette. Gjorde du det og fikk avslag, så skal vi ta tak i dette. Ta gjerne kontakt med meg direkte så vi kan få flere detaljer. Vi bruker ikke industriprodukter på vår frokostbuffet, men vi tar med oss at du fikk det inntrykket, slik skal det selvfølgelig ikke være. Håper du gir oss en ny sjanse i fremtiden, @kristian438! Med vennlig hilsen Hege | Hotellsjef hege.lund@choice.no

Les hele anmeldelsen
3

God service - slitt hotell

25. juni 2018, Voss, Norge, Storsame

Vi skulle i et bryllup i Bergen og trengte et hotell med god beliggenhet som også kunne la oss sjekke inn klokken 12 (det vanlige er klokken 15). Quality Edvard Grieg tok godt imot oss. Hotellet har e…

Vi skulle i et bryllup i Bergen og trengte et hotell med god beliggenhet som også kunne la oss sjekke inn klokken 12 (det vanlige er klokken 15). Quality Edvard Grieg tok godt imot oss. Hotellet har en god parkeringsplass, det er enkelt å finne hotellet og omgivelsene er flotte. Det er kort vei å gå fra parkering til resepsjonen. Selve resepsjonen er moderne og pen og ligger i et lyst og flott atrium. Betjeningen var veldig hyggelig og vi følte oss godt tatt vare på. På vei fra resepsjonen til rommet la vi merke til at hotellet begynner å bli svært slitt. Det er slitt hull i gulvteppene flere steder, noen vegger har stygge merker og små hull osv.. Mange tegn på at vedlikeholdet av selve bygningen ikke er prioritert. Vel inne på rommet ble vi skuffet over at også rommet virket utidsmessig og svært nedslitt. Stygge merker i gulvet, slitt møbler osv.... Men rommet (deLux juniorsuite) var svært stort, sikkert over 30 kvm, men noen suite er det ikke. Det er enkelt og greit et stort rom. Badet er også stort. Døren mellom rommet og badet er en skyvedør av glass. Denne demper ingen lyder. Badet er pent og utstyrt med hårtørker, wc, dusj og god belysning. Håndklær, såpe osv. var av god kvalitet og behagelig. Men vi ble skuffet over at vannet i dusjen aldri ble skikkelig varmt. Badet var godt rengjort, men vi kunne se tydelig misfarging i fuger mellom flisene i dusjen og at flisene i dusjen var litt matte og klebrige. Kanskje en god stund siden sist de hadde en grundig nedvasking. Hotellet tilbyr dessverre ikke room-service eller minibar. Det er en kiosk i resepsjonen som har kaffe og mineralvann og enkle smørbrød ol. Det var ingen åpne restauranter på hotellet når vi var der. Infobrosjyren på rommet fortalte at lunsj kunne forhåndsbestilles av grupper. Hotellet serverer frokost. Vi spiste frokost på en søndag ca. kl. 10:15. Frokosten er åpen til kl. 11 på søndag. Da vi kom ned til buffeten var det nokså utplukket for mye av utvalget. Det var tomt for juice osv... Det virket som om hotellet ikke hadde nok betjening til å vedlikeholde frokostbuffeten. Det hele var nokså udelikat. Vi kunne ikke finne glutenfritt brød eller noen å spørre om dette fantes. Utsjekkingen gikk veldig fint. Alt i alt ett rimelig hotell med jevnt over lav standard, men med svært hyggelige ansatte som gjør en stor innsats. Kanskje hotellets navn er litt misvisende...

Svar fra eier

27. juni 2018

Kjære @Storsame Hjertelig takk for dine ærlige tilbakemeldinger, både positive og på de områdene som trengs å forbedres. Hotellet ble bygget på og renovert i 2015 så det aller meste er helt nytt, men den opprinnelige hotelldelen er fra 1987. Vi har 150 opprinnelige rom som har fått helt nye bad som dere bodde nærmere bestemt på et av våre 35 handicaptilpassede superior rom som har skyvedør til bad). Korridorene i denne delen samt det 10 år gamle interiøret er neste på listen å renovere. De aller fleste er i god stand og er i tillegg dobbelt så store som de helt nye standard rommene våre, men noen slik som deres rom har fått ekstra medfart. I de tilfellene stenger vi disse manuelt, men her har det tydeligvis skjedd en glipp. Jeg forteller litt mer utfyllende enn vanlig vedrørende tilstanden på rommet og korridorene, for å få frem at dette absolutt ikke gjelder hele hotellet og samtidig beklage så inderlig at dere fikk et rom som ikke skulle vært tilgjengelig for salg. Jeg ønsker veldig gjerne å holde dialog med dere videre direkte (se min kontaktinfo under) og håper vi kan få til et nytt besøk i fremtiden. Dine andre kommentarer om tilstanden på buffet er tatt opp internt, det er ekstra pågang nå på sommeren, men det er vår jobb å ta høyde for så alle får en god opplevelse. Tiltak er gjort som feks å oppbevare det glutenfrie brødet trygt fra andre gjester, klart på kjøkkenet med skilt om å spørre de ansatte, men det hjelper jo lite om du ikke fikk kontakt med noen.. Igjen, hjertelig takk for dine tilbakemeldinger og ikke minst besøket! Håper vi ser dere tilbake i fremtiden. Med vennlig hilsen Hege | Hotellsjef hege.lund@choice.no

Les hele anmeldelsen
4

Kan anbefales

17. juni 2018, Karmøy, Norge, John H

Dette hotellet kan anbefales, gratis parkering som jeg verdsetter høyt, rommene var av forventet standard bortsett fra en mini flatskjerm. Ellers bærer hotellet preg av luftig atmosfære som er bare å…

Dette hotellet kan anbefales, gratis parkering som jeg verdsetter høyt, rommene var av forventet standard bortsett fra en mini flatskjerm. Ellers bærer hotellet preg av luftig atmosfære som er bare å nyte. Frokosten var grei men bare det, maten i restauranten de serverte noe var godt, noe var ok og noe var ikke spisende. Uansett dette hotellet kommer jeg til å bruke igjen.

Svar fra eier

25. juni 2018

Hjertelig takk for besøket og din ærlige tilbakemelding, @John H. Vi er glade for å ha din anbefaling, men vil gjerne vite mer om maten så vi kan toppe forventningene neste gang. Ta gjerne direkte kontakt med oss, det hadde vært til stor hjelp. Hjertelig velkommen tilbake! Med vennlig hilsen Hege | Hotellsjef hege.lund@choice.no

Les hele anmeldelsen

Ikke medlem? Få velkomstrabatt på opptil 25%

Ikke medlem? Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta velkomsttilbud på opptil 25 % rabatt

Nei takk!

Vennligst prøv igjen

Ikke medlem? Få velkomstrabatt på opptil 25%
Takk for at du meldte deg på!

Du vil snart motta en email med gode tilbud

2.550.353.003 22
Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bedriftsavtale, bonuspoeng eller se medlemspriser? Logg inn

Lagre

Bookingkode må oppgis

Begrensinger

rom Ta vekk rom

Legg til rom
Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.