Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Norefjell Ski & Spa Norefjell ,  Norge

Se alle hotell i Norefjell, Norge

Norefjell Ski & Spa

Norefjell,  Norge

Kåret til Norway's Leading Resort i 2019 av World Travel Awards. Norefjell Ski & Spa har i tillegg flere år blitt utnevnt til Norway's Best Resort Spa! Her finnes også ski in/ski out. Du finner oss bare 1,5 time fra Oslo. Vi er et kontantfritt hotell.

Norefjell Ski & Spa 4 5
Vurdering fra TripAdvisor  

Vurdering fra TripAdvisor

4
1156 vurderinger
4
Rom
4
Renslighet
4
Verdi
4,5
Sted
4,5
Sovekvalitet
4
Service
2

Dårlig renhold

7. oktober 2020, Skien, Norge, Skien52

De ansattes imøtekommenhet og service innstilling var helt super, det samme var opplevelsen i SPA og velvære avdelingen samt opplevelsen i restaurant, bar og frokostsal, og vi følte at smittevern ble…

De ansattes imøtekommenhet og service innstilling var helt super, det samme var opplevelsen i SPA og velvære avdelingen samt opplevelsen i restaurant, bar og frokostsal, og vi følte at smittevern ble tatt på alvor på en seriøs og fin måte. Når det gjelder rommet og inntrykket av korridorer og areal tilknyttet rommet så føler jeg at opplevelsen absolutt ikke står i stil til det inntrykket man får av hotellet ved bestilling. Det hele virker luksuriøst, smakfullt og elegant i annonsene, og vi hadde sett fram til en helg hvor dette ble ivaretatt. Skuffelsen ble imidlertid stor da vi kom inn på rommet. Det var kun en liten spot i taket som ga lys og denne var plassert over døren inn til toalettet, og denne ga således ikke mye lys til resten av rommet, rommet opplevde vi som mørkt og lite koselig, i tillegg til at det virket veldig lite og trangt. Videre var det kun to nattbordslamper som var av lyspunkter, så det å sette seg ned å lese en bok i det dunkle lyset var ikke enkelt. Inne på rommet stod det en lilla sofa/sittestol hvor det kunne være plass til to, denne ble ikke benyttet av oss da den var flekkete og full av tidligere beboeres smuler med mer. Det var også en vanlig stol på rommet og i setet på denne lå det en bruskork av metalltype. Nå er ikke en bruskork den største krisen, men det sier litt om renholdet på rommet. På innsiden av inngangsdøren var det lett å se fettete håndmerker noe som heller ikke øker følelsen av at renholdet er på topp. På badet skulle det sikkert være et veggfestet uttrekkbart "sminkespeil" det var det ikke. Speilet var borte mens resten av armaturen til dette stod montert i veggen med skruen som skulle festes i speilet stående som et lite fyrtårn på toppen.  Det ene håndkleet, var fillete og hadde flere hull, vi fikk tørket hendene og håndklets funksjon fungerte, men det går igjen på helhetsinntrykket. Blandebatteriet i dusjen manglet de røde og blå plast markørene for temperatur og vann av/på, her var det bare to hull på hvert dreiehjul, igjen ikke den største saken for vi fikk dusjet, men det ser ikke veldig bra ut. Likeså baderoms møblementet som vasken stod på, dette var en trehylle malt i sort. Denne var nå så preget av tidens tann og slitasje at store deler av malingen var slitt bort inn til det lyse treverket, og det samme kan sies om nattbordene som også var tydelig preget av slitasje og maling som var slitt bort. Vi tok kontakt med resepsjonen og lurte på om det gikk an å få inn noe mere lys på rommet og om det var mulig at den lilla "sofaen" kunne bli støvsugd og at fettmerkene på døren kunne bli vasket bort. Vi fikk kort tid etter en sort stålampe i samme utførelse som nattbordslampene og det var bra, men igjen så er det trist å se hvordan det slurves med renholdet. Lampen vi fikk hadde en fot av sortlakkert metall, og midt på denne var det plassert et skoavtrykk i støv og skitt, opplevelsen for oss hadde vært så mye bedre om vedkommende som plasserte den der hadde tørket over og sett etter at alt var i orden. Støvsuging og vask så vi derimot ikke noe til, så sofaen orket vi ikke å sette oss i det ble litt for ubehagelig. Tepper i korridor og gang fra heis og til rom, og fra rom og til SPA avdeling var heller ikke noe oppløftende syn. Det var rett og slett møkkete gjennom hele helgen, det var ingen som støvsugde bort all skitt og møkk som lå synlig på teppets overflate uansett hvor man måtte befinne seg i etasjen. Når det gjelder sovekvalitet så var heller ikke den opplevelsen av de beste, sengene var langt i fra det man forbinder med "hotell følelse". Det var to enkle senger som var satt inntil hverandre, enkle madrasser og en liten pute. To mennesker inne på et så lite rom uten luftemuligheter i løpet av natten ga dårlig luft/inneklima. Det var en balkong på utsiden av rommet, men denne ble delt med andre leiligheter, slik at det å sove med døren litt åpen var ikke noe tema, da man ikke kan vite hvem som eventuelt kan komme på besøk i løpet av natta. Konklusjon:Personalet vi var i kontakt med var veldig hyggelige og serviceinnstilte og det var vel de som gjorde at oppholdet ble bra. All ære til dem for det. Opplevelsen av en flott hotell helg i denne prisklassen er ikke noe jeg vil anbefale andre sånn uten videre. Rommet virket nedslitt og det gjorde også ganger og korridorer i tilknytning til heis og vårt rom. Det virket ikke som renholdet, vedlikeholdet, og oss som kunder, ble tatt på alvor og det er kanskje den absolutt dårligste følelsen jeg sitter igjen med. Likeledes så er det slik at når man en sjelden gang unner seg et avbrekk i en travel hverdag og tar en hotellovernatting i så flotte omgivelser, så forventer man faktisk litt mer av standarden, faktisk en hel del mer. Det er et dyrt hotell å benytte seg av og til denne prisen mener jeg at det er lov å forvente at alt er i orden og at man kan kreve en god standard Det er som sagt ikke de store sakene jeg har påpekt, dette er små saker som burde være veldig enkelt å rette opp i, og det er ikke noe som medfører de store kostnadene heller, men for oss som kunde/gjester så betyr det veldig mye. Derfor er det litt trist å oppleve at det kan virke som om dette er standarden og de inntrykkene hotellets gjester skal bli møtt av, og at dette er helt greit fra hotellets side. Jeg mener at det blir litt for lett å "skylde" på Corona, innleid personell, renholdere osv osv da dette kun er unnskyldninger. Ansvaret ligger hos ledelsen som ikke gjør en god nok jobb, som ikke følger opp og rettleder og som helt klart ikke er tydelige nok, og det er synd at dette da skal gå ut over personalet.

Svar fra eier

10. oktober 2020

Hei, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en detaljert tilbakemelding. Vi ønsker alltid å bli bedre og setter stor pris på slike tilbakemeldinger. Veldig beklagelig at vi ikke klarte å levere til forventningene. Hyggelig at vi leverte på service. Meget beklagelig at det var såpass mange feil og mangler på rommet/renhold, slik skal det ikke være. Vi tar alle deres punkter til etterretning og går nå igjennom vedlikehold- og rengjøringsrutiner. Håper dere ønsker å komme tilbake til oss ved en senere anledning.

Les hele anmeldelsen
3

Upersonlig pengemaskin

4. oktober 2020, Oslo, Norge, GretheF336

Dette er er i utgangspunktet flott sted. Det er også et relativt dyrt sted og det fører til at man forventer en viss standard og service. Dessverre klarer ikke stedet å leve opp til de forventningene.…

Dette er er i utgangspunktet flott sted. Det er også et relativt dyrt sted og det fører til at man forventer en viss standard og service. Dessverre klarer ikke stedet å leve opp til de forventningene. Servicen er motvillig og manglende. Det at man ikke kunne få roomservice skuffet også. En av de ansatte i baren kalte en av oss ubesluttsom da vi tenkte oss om over alternativene i baren, og foreslo at vi heller skulle gå å bestille via appen på bordet vårt. Det vi ønsket oss var egentlig god og personlig service, ikke å bli vist bort fra å bestille i en bar der det ikke var noen andre som ventet i kø. Rommet var flott og rent, men de hadde glemt å fjerne søpla fra forrige gjest, det vet ikke så hyggelig. Interiøret er maskulint og sterilt og føles ganske kaldt. Det er et stykke unna den varme spahotellfølelsen vi kunne tenkt oss. Middagen var ganske god men med få alternativer for vegetarianere. Vi måtte insistere på å få det vi ville ha. Vi fikk inntrykk av å lage trøbbel for samlebåndsystemet til kjøkkenet. Frokosten var også ganske bra, selv om vi gjerne skulle hatt glutenfritt brød. Pizzaen vi spiste til lunsj var totalt smakløs og utrolig kjedelig. Jevnt over mangler de viktige detaljene som ville fått opplevelsen til å matche prisnivået. Vi ville foreslått følgende detaljer - bedre vedlikehold og løpende reparasjon av ting som løst listverk på dører - økologisk filterkaffe til kaffetrakteren på rommet. - Økologisk te (ikke lipton yellow label, verdens kjipeste te) på rommet - planter eller blomster på rommet og rundt omkring - en pose badesalt ved det flotte badekaret på soverommet - hyggelig, blid og imøtekommende betjening - ro-givende stemningsmusikk - finish og detaljer er rufsete og man får litt ungkarsbolig følelse. Det ville gitt et mye bedre inntrykk hvis utemøblene stod pent plassert og trekket på sofaen holdt seg på plass. Det føles som stedet mangler "en kvinnes hånd". For halv pris av det vi betalte ville dette vært verdt pengene.

Svar fra eier

8. oktober 2020

Takk for at du besøkte oss og tok deg tid til å skrive en utfyllende tilbakemelding, vi ønsker alltid å bli bedre. Veldig beklagelig at vi ikke klarte å levere til forventingene. At vi ønsker at våre gjester bestiller via «app» på bordet er et av våre strenge smitteverntiltak da vi ønsker å minimere ansamlinger rundt bardisken. Søppelen skulle selvsagt vært tatt ut fra sist gjest, dette er tatt videre med vår husøkonom som nå skal gå igjennom interne rutiner. Kjøkkensjef jobber med å utarbeide en ny meny for vegetarianere og vi beklager at dette ikke var på plass ved deres besøk. Takk for fine forslag til forbedring, dette tar vi til etterretning og tas opp til vurdering for implementering.

Les hele anmeldelsen
5

Avslappende og romantisk helgetur

21. september 2020, Tønsberg, Norge, bisand74

Til tross for coronarestriksjoner var dette et behagelig opphold i naturskjønne omgivelser med moderne fasiliteter og hyggelig service. Det beste med oppholdet var for vår del spa med bruk av utendørs…

Til tross for coronarestriksjoner var dette et behagelig opphold i naturskjønne omgivelser med moderne fasiliteter og hyggelig service. Det beste med oppholdet var for vår del spa med bruk av utendørs oppvarmede boblebad og basseng med got utsikt til Gaustatoppen og vakker natur. Være kunne ikke vært bedre, noe som også bidro til et flott opplevelse.

Svar fra eier

24. september 2020

Takk for en fantastisk tilbakemelding. Vi er svært glad for at dere hadde et fint opphold. Hjertelig velkommen tilbake til oss.

Les hele anmeldelsen
4

Veldig bra spahotell

15. september 2020, Åsgardstrand, Norge, Oddrun K

Vi hadde oppgradert og fikk en suite med stue/kjøkkenkrok, 2 soverom og bad. Balkong til alle rom/leiligheter. Fin utsikt over dalen og skibakkene. Spa avdelingen var veldig bra, både velvære og forsk…

Vi hadde oppgradert og fikk en suite med stue/kjøkkenkrok, 2 soverom og bad. Balkong til alle rom/leiligheter. Fin utsikt over dalen og skibakkene. Spa avdelingen var veldig bra, både velvære og forskjellige boblebad inne og ute. God service i baren. Restauranten var ikke så spennende og det var kun 2 retter å velge mellom til middag. Mulig pga få gjester pga Korona. Frokosten var svært variert og veldig god. Fine turmuligheter i hotellets omegn .

Svar fra eier

24. september 2020

Takk for en fantastisk tilbakemelding. Vi er svært glad for at dere hadde et fint opphold. Hjertelig velkommen tilbake til oss.

Les hele anmeldelsen
2

Flott beliggenhet, dårlig buffet og renhold

13. september 2020, Moss, Norge, anitab637

Norefjell Ski & Spa kunne vært er flott høyfjellshotell med fokus på norsk mat laget av gode norske råvarer, gjerne også lokale råvarer. I stedet er det kun beliggenheten og servicen i resepsjonen som…

Norefjell Ski & Spa kunne vært er flott høyfjellshotell med fokus på norsk mat laget av gode norske råvarer, gjerne også lokale råvarer. I stedet er det kun beliggenheten og servicen i resepsjonen som trekker besøket opp. Frokostbuffeen er enkel, med billige råvarer. Buffeen på enhver danskebåt er langt bedre. Mangelen på norske råvarer både på frokost og middagsbuffeen var påfallende. Desserten var svært skuffene. Vi oppgraderte rommet til en leilighet med god plass. Velutstyrt kjøkken, men dårlig renhold. Fant en brukt snuspakke på nattbordet, et ihjelslått insekt på veggen og søl på listen under kjøkkeninnredningen. Beliggenheten trekker opp, fjellområdet er vakkert og en lengre vandring i fjellet anbefales. Vi benyttet ikke spaanlegget.

Svar fra eier

14. september 2020

Takk for din tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Veldig beklagelig at du var skuffet over besøket i restauranten vår. Vi jobber nå med å finne løsninger slik at matkvaliteten blir forbedret. Hyggelig at beliggenheten og service i resepsjonen stod til forventningene. Vi tar alle deres punkter til etterretning og er takknemlige for tilbakemeldingen slik at vi kan gjøre ting bedre i fremtiden.

Les hele anmeldelsen

Meld deg på nyhetsbrev – få opptil 25 % rabatt!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta velkomsttilbud på opptil 25 % rabatt

Nei takk!

Vennligst prøv igjen

Meld deg på nyhetsbrev – få opptil 25 % rabatt!
Takk for at du meldte deg på!

Du vil snart motta en email med gode tilbud

2.564.397.009 23
Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bedriftsavtale, bonuspoeng eller se medlemspriser? Logg inn

Lagre

Bookingkode må oppgis

Begrensinger

rom Ta vekk rom

Legg til rom
Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.