Hotellbransjen er som Orientekspressen.Den er fantastisk, men veldig lite nytenkende. I mange år var en god hotellopplevelse det samme som, dresskledd personale, concierge, store restauranter, roomservice og minibar. Mange drømmer fortsatt om den tradisjonelle hotellopplevelsen, og det er bra. Men i dag kan en god hotellopplevelse være langt enklere.

Den gode hotellopplevelsen trenger ikke bety minibar og romservice. Det viktigste er muligheten til å kunne overnatte midt i byen, i et fint rom med en fantastisk seng, hyggelig personale og enkel tilgang til internett. Kort sagt: back to basics. Og det skal ikke koste skjorta.


Comfort Hotel Xpress


I 2011 åpnet vår første Comfort Xpress-hotell, ved Youngstorget i Oslo. Hotellet skulle tilby akkurat det du trengte og litt til. Et fint rom, en deilig seng, mobilinnsjekk og pinballspill i lobbyen. Personalet kunne hjelpe deg med å finne fram til de hotteste spisestedene og barene i byen. Rommene kostet fra 399,-. En pris som bare sofaen til kollegaen eller kompisen kunne matche. Comfort Hotel Xpress Youngstorget har siden åpningen vært en suksess, høyt rangert på Tripadvisor, foran gamle storheter som Grand Hotel.


Et tydelig tegn på at det enkle kan være mer enn godt nok. I dag åpner vi for første gang i historien to nye hoteller på samme dag. det er slett ikke tilfeldig at det er nettopp to Xpress-hotell. Comfort Hotel Xpress Tromsø og Comfort Hotel Xpress Central Station i Oslo. Vi tror disse hotellene vil være med å definere framtida. Vi trenger Orientekspressen. Men vi trenger hurtigtog også.