Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Quality Hotel Waterfront

Ålesund,  Norge

Quality Hotel Waterfront ligger sentralt i Ålesund, på den solrike sydsiden av byen. Her bor du rett ved fjorden, med en topp moderne konferanseavdeling og stilig restaurant med utsikt mot fjord og fjell.

Quality Hotel Waterfront 4 5
Vurdering fra TripAdvisor  
Quality Hotel Waterfront

78% besøkende anbefaler dette hotellet.

basert på 362 anmeldelser.
4,5
Rom
4,5
Renslighet
4
Verdi
4,5
Sted
4,5
Sovekvalitet
4
Service
4

Byens beste

23. august 2015, , Kjerstineb

Har vore her tre gongar, like fornøgd kvar gong! Reint og fint, hyggelig betjening og god beliggenhet! Kan vere litt støy frå cruiseskip om morgonen, men ikkje plagsomt! Fin utsikt mot sjøen, store fi…

Har vore her tre gongar, like fornøgd kvar gong! Reint og fint, hyggelig betjening og god beliggenhet! Kan vere litt støy frå cruiseskip om morgonen, men ikkje plagsomt! Fin utsikt mot sjøen, store fine bad og vindu som kan åpnes for frisk luft!

Svar fra eier

24. august 2015

Kjære Kjerstineb, tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! Det er veldig kjekt at du trives så godt hos oss. En del av sommerstemningen i Ålesund er cruiseskipene som legger til kais, og turistene fra dem som spaserer gatelangs for å fotografere og ta inn alle inntrykkene som vakre Ålesund gir. Siden Waterfront ligger både sentralt i sentrum og ved bryggekanten, kan lyder fra cruiseskipene som ligger til kais høres, og det er nok prisen man må betale for å ha Norges fineste havutsikt! Jeg forstår det slik at dette ikke var plagsomt for deg, og dette har vi heller ikke inntrykk av at andre av våre gjester synes - og det er vi veldig glade for. Jeg benytter anledningen til å ønske deg velkommen tilbake til oss!

Les hele anmeldelsen
2

Skuffende.

19. august 2015, Lisboa, Portugal, Andreree

Vi så frem til å tilbringe bryllupshelga vår hos Waterfront men hotellet sviktet på ale fronter bortsett fra utsikten. Vi hadde et superierom som var mindre enn de fleste vanlige rom vi har bodd på ti…

Vi så frem til å tilbringe bryllupshelga vår hos Waterfront men hotellet sviktet på ale fronter bortsett fra utsikten. Vi hadde et superierom som var mindre enn de fleste vanlige rom vi har bodd på tidligere, vi opplevde å få et langt hår i speilegget først, så fikk vi et kort hår i neste speilegg når vi ga det en ny sjanse. Rommet var veldig støvete og under senga var det smuler og lignende fra tidligere gjester. Quality Hotel Waterfront leverte rett og slett dårligere enn et to-stjerners B&B i London. Vi vil sannsynligvis aldri velge dette hotellet igjen ettersom det er hotellet i Ålesund hvor man får mer valutta for pengene.
Les hele anmeldelsen
3

Mangler engasjement og sjel

14. august 2015, , PernilleBirkelyJ

Hadde store forventinger til hotellet men ble dessverre skuffet. Ingen smil eller engasjement hos de ansatte i resepsjonen hverken ved inn eller utsjekk. Vi fikk rom med utsikt bort fra havet og spurt…

Hadde store forventinger til hotellet men ble dessverre skuffet. Ingen smil eller engasjement hos de ansatte i resepsjonen hverken ved inn eller utsjekk. Vi fikk rom med utsikt bort fra havet og spurte om å få et annet. Det ble informert om at de ikke hadde noe med mindre man ønsket å oppgradere - helt greit. Men da vi spurte hva dette kostet, virket det som at det var et ork og at de helst ikke ville at vi skulle gjøre det. Merkelig at de ikke forsøkte å selge inn dette! Det ble heller ikke gitt noen informasjon om restauranten, frokosttider eller bruk av Wifi. Rommet var moderne men beregnet på handikappede. Badet var like stort som rommet (vi ville heller hatt et større rom) og med åpen dusj som førte til vann overalt. Det var også iskaldt og hadde ingen stedet og sette fra seg toalettsaker. TVen hang midt i mellom sengen og skrivebordet, slik at det var umulig å de på den fra sengen. Isteden hang et stort strykejern der og tok opp masse plass. Panelet for temperaturregulering var vanskelig å bruke og lyste opp hele rommet om natten. Irriterende. Rommet (og hotellet generelt) virket billig og ikke eksklusivt. Baren minnet mer om fellesarealene til en konferanseavdeling enn enn bar. Forferdelig atmosfære og med en trapp midt i, og med usjarmerende plastmøbler og sterke farger. Burde definitivt hatt en helt annen plassering enn i kjelleren. Ølutvalget var dog bra. Renholder var bra og det var bra med en velkommen-lapp signert av renholderen. Heisen var rask og beliggenheten bra, frokosten var også ganske OK. Alt i alt ingen stor suksess, og jeg tviler på at jeg velger dette hotellet igjen.

Svar fra eier

19. august 2015

Kjære PernilleBirkelyJ, tusen hjertelig takk for at du tok deg tid til å gi oss din verdifulle tilbakemelding! Det er veldig viktig for oss å få slike tilbakemeldinger, slik at vi ser hvor vi kan forbedre oss for at våre gjester skal trives. Jeg beklager på det sterkeste at du opplever resepsjonsmedarbeiderne som lite serviceinnstilte. Det er viktig for oss at våre gjester opplever serviceinnstilte medarbeidere i alle avdelinger, men spesielt i resepsjonen da dette er hotellets hjerte. At du opplevde det vanskelig å få oppgradert rommet ditt, er noe jeg selvfølgelig tar på høyeste alvor. På alle nye hoteller (og bygg) er det påkrevd at et visst antall av byggets areal er tilpasset forflytningshemmede. Vi er stolte av at vi er et av hotellene i Møre og Romsdal som har flest slike rom, og vi opplever også at mange av våre gjester setter pris på å ha et rom som er ekstra stort. Panelet for temperaturstyring har en knapp for å skru ned temperaturen, og en knapp for å skru den opp. Når vinduet er åpent er imidlertid dette systemet automatisk avskrudd, og det er muligens derfor du opplevde det som vanskelig å bruke. Jeg vet ikke hvilket rom du bodde på, men det du skriver om både varme på badet og at vannet spruter utover badegulvet er noe jeg selvfølgelig skal undersøke nærmere, og se om vi kan få en løsning på. Baren vår er plassert der den er plassert for å gi alle våre gjester en smak av den fantastiske trappegangen og utsikten mot Sunnmørsalpene. Dette er noe vi får mange gode tilbakemeldinger på, så det var veldig dumt at du opplevde det annerledes. Det er hyggelig at du synes baren hadde godt utvalg. Nok en gang, tusen takk for tilbakemeldingen din! Ha en fortsatt fin sommer!

Les hele anmeldelsen
5

Fantastisk hotell med utpreget hyggelig personane

5. august 2015, , Frode H

Vakkert hotell, plassert ut mot vannet. Utpreget god service i resepsjon, meget hyggelig mottakelse! Vi fikk rom med utsikt, romslig og fint, rent og pent. Frokosten var ypperlig, hit kommer vi gjerne…

Vakkert hotell, plassert ut mot vannet. Utpreget god service i resepsjon, meget hyggelig mottakelse! Vi fikk rom med utsikt, romslig og fint, rent og pent. Frokosten var ypperlig, hit kommer vi gjerne igjen

Svar fra eier

6. august 2015

Kjære Frode H! Tusen hjertelig takk for din fine tilbakemelding, og tusen takk for at du bodde hos oss. Jeg ønsker deg velkommen tilbake!

Les hele anmeldelsen
3

Barnas hotell

4. august 2015, Kristiansund, Norge, bldninja

Bestilte familierom, litt trangt til 4 personer, men helt greit for overnatting for ett døgn. Praktiske senger som var festet på veggen som slags køyeseng. Rommet hadde hatt en liten brann, så det ut…

Bestilte familierom, litt trangt til 4 personer, men helt greit for overnatting for ett døgn. Praktiske senger som var festet på veggen som slags køyeseng. Rommet hadde hatt en liten brann, så det ut som, og det burde vel vært fikset. Brannskader på det ene nattbordet og oppover veggen på bakdelen av senga. Frokosten var bra, men hotellet bør vurdere å flytte kaffeautomaten eller kjøpe en ekstra å plassere litt mere tilgjengelig enn innerst inne i restauranten. Litt upraktisk å måtte lete, eller gå helt ned, innerst inne i restauranten for å hente seg gratis kaffe :-) Det var også en skadet fugl utenfor, jeg måtte spørre resepsjonen om de viste om denne og fikk tilbakemelding om at den var i gode hender. Men tror det kan være en ide å henge opp en liten info plakat nede slik at gjester vet at denne blir tatt vare på. Det vi var veldig missfornøyd med var at vi ved ankomst ikke fikk noe informasjon om at hotellet var "Barnas Hotell". Vi hadde familie rom og 2 barn med oss og det var rett og slett tilfeldig at vi sent på kvelden så noe informasjon om dette og spurte i resepsjonen hva dette var. Da fikk vi informasjon om aktivitestsrom, ballonger og bonge til gratis is / frukt. Det var jo hyggelig det og barna bestemte seg for å vente med å innløse bonge til neste dag, så de fikk seg en gratis is før vi skulle forlate hotellet. Ja, så springer barna bort for å få is, så sier resepsjonen; Is, det har vi ikke, vi er tomme for det, men dere kan få frukt?? Vi fikk ordna med is selv vi, men når dere er "Barnas hotell" så må dere sørge for å kunne innfri forventningene til barna.

Svar fra eier

6. august 2015

Kjære bldninja, tusen hjertelig takk for tilbakemeldingen din, og tusen takk for at dere valgte Quality Hotel Waterfront for deres opphold i Ålesund! Jeg er veldig glad for at du har tatt deg bryet med å gi oss en så detaljert og viktig tilbakemelding. Vi har flere familierom i standardklassen på hotellet, der alle har nedfellbare køysenger. Vi opplever at våre gjester setter pris på at man kan bo på et romslig rom med plass til hele familien og dens bagasje. Familier som bor i flere netter velger gjerne å oppgradere til et deuxe-rom, slik at de får enda mer plass å boltre seg på. Jeg beklager veldig sterkt at dere har fått tildelt et rom hvor det har vært et branntilløp, uten at dette har blitt ordnet opp i på ordentlig vis. Dette er helt klart utenfor våre ordinære prosedyrer, og her må jeg involvere resepsjonssjef og husøkonom for å komme til sakens kjerne. Vi tilbyr gratis kaffe til alle våre boende gjester, og oppgraderer du til en høyere romklasse, får du kaffemaskin på rommet. Vi har nok dessverre ingen konkrete planer om å gå til innkjøp av en ny kaffemaskin, men kaffe fra maskinen i restauranten vil selvfølgelig forbli gratis for boende gjester. Alle Quality-hoteller i Norge, Sverige og Danmark er om sommeren "barnas hotell", og det vil si at vi har lekerom, gratis is og en liten goodie-bag til barna ved ankomst. Informasjon om at vi er barnas hotell står i resepsjonen, men jeg beklager likevel på det sterkeste at resepsjonisten som sjekket dere inn ikke informerte dere om dette. Dessverre er det av og til slik at vi går tom for is, og da har vi frukt som et alternativ. Jeg beklager at dette ikke stilte til forventningene, og forstår selvfølgelig at barna ble skuffet. Nok en gang, tusen takk for din tilbakemelding - og hjerteilig velkommen tilbake!

Les hele anmeldelsen
2.210.164.555 24

Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bonuspoeng eller bedriftsavtale, logg inn på Min side.

Bookingkode må oppgis

Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

OK