Go to main content
Skjul

Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Oppgrader til neste versjon Ikke vis denne meldingen igjen
Quality Hotel Edvard Grieg

Om hotellet

Finn frem til hotellet

Buss

Direkte buss fra/til holdeplass Sandslivegen/Statoil, eller Håvardstun.

Med bil

Se kart og veibeskrivelse her

Om Quality Hotel Edvard Grieg

Antall hotellrom

152 (35 m2 juniorsuiter) - 257 senger

Antall rom for spesielle behov

Handicapvennlige: 34
Allergivennlige: 22

Antall konferanselokaler under utbygging

4 stk - plass til over 350 deltagere (hvorav et styrerom)

Antall konferanselokaler etter utbygging

20 stk - plass til over 2000 deltagere

Avstand Bergen Lufthavn

3 kilometer - ca. 5 min.

Avstand Bergen sentrum

12 kilometer - ca. 15 min.

Avstand lokaltrafikk

Bussholdestopp: 700 meter og 7 min. gange. Reisetid med buss til sentrum er ca. 35 min. og til flyplassen 6 min.

Hotellet er godt egnet for både konferansegjesten, den forretningsreisende, turisten og barnefamilien. Samtlige rom er 35 m2 store juniorsuiter, derav kallenavnet «Suitellet».

Beliggenhet

Du finner oss på Sandsli, nært flyplassen, med kjente severdigheter som Troldhaugen, aktiviteter for barnefamilier og virksomheter for de forretningsreisende. Nærområdet har flotte turstier å by på også. Vi bringer våre gjester gratis til nærliggende bedrifter, samt flyplassen hver morgen, mandag til fredag, mot påmelding i resepsjonen.

Hotellet utvides

Frem til 1. mai 2015 vil Quality Hotel Edvard Grieg være under ombygning. Hotellet får to nye hotellromsfløyer hvor det bygges 220 nye rom og en flott konferanseavdeling over 2 plan med totalt 20 møterom og en storsal på ca 1.000 kvm. Vi gjør oppmerksomme på at det kan være noe støy i bygningsperioden og konferansekapasiteten er begrenset. Vi går spennende tider i møte og gleder oss til hotellet står helt ferdig. Har du noen spørsmål i forbindelse med dette så ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Konferanse og møter

Med  vår konferanseavdelings lange erfaring er du i trygge hender. Gjennom god dialog i forkant kommer vi sammen frem til en mest mulig produktiv og positiv samling for deg og din gruppe. Det kan arrangeres mye mer enn bare konferanser og møter på hotellet. Det unike glassatriet har blitt benyttet til mer enn bare pauseareal, men også som messer, fyrverkeri, høytsvevende underholdning og mye mer.

Trim og velvære

Vi har mer å by på i tillegg til gode løsninger for effektive kurs- og konferanser. I toppetasjen finner du vår lekre velværeavdeling med en fantastisk utsikt over byfjellene og golfbanen like ved. Her kan man nyte boblebad, badstue, steambad, massasjedusjer og treningsapparater.

Mat og drikke

Restaurant Peer Gynt er åpen alle dager for både frokost, lunsj og middag. Anitra Bar som ligger vegg i vegg er også et fint sted å samles på kvelden. Hos oss får du Quality Breaks hele dagen til ditt møte. Kaffe, te, frukt, kaffemat, popcorn og softis er tilgjengelig hele dagen. For ekstra påfyll har vi mange forslag til pausemat, både i pausearealene eller servert inn til dere i lokalet.

Barnas Hotell

Hele året har hotellet tilpassede tilbud for barna som lekerom, barnemeny, spill og leker til utlåns med mer. I tillegg har vi inngått samarbeid med Leo´s Lekeland, Bergens største innendørs lekeland, som ligger kun 3 minutters kjøring fra hotellet. Her får våre gjester halv pris. Om sommeren er vi ekstra barnevennlig, les gjerne mer i vår kalender.

 

1.913.149.030 27