Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Quality Hotel Edvard Grieg

Om hotellet

Finn frem til hotellet

Med buss fra Bergen

Buss 50E går fra Bystasjonen, perrong C eller Olav Kyrresgate perrong B. 
Gå av på holdeplass Statoil, Sandslihaugen. 

Med flybuss fra flyplassen

Flybuss til holdeplass Håvardstun

Med taxi

Vi anbefaler Bergen Taxi, telefon 07000.

Med bil

Se kart og veibeskrivelse her

Om Quality Hotel Edvard Grieg

Antall hotellrom

152 (35 m2 juniorsuiter) - 257 senger

Antall rom for spesielle behov

Handicapvennlige: 34
Allergivennlige: 22

Antall konferanselokaler under utbygging

3 stk - plass til over 350 deltagere (hvorav et grupperom)

Antall konferanselokaler etter utbygging

20 stk - plass til over 2000 deltagere

Avstand Bergen Lufthavn

3 kilometer - ca. 5 min.

Avstand Bergen sentrum

12 kilometer - ca. 15 min.

Avstand lokaltrafikk

Bussholdestopp: 700 meter og 7 min. gange. Reisetid med buss til sentrum er ca. 35 min. og til flyplassen 6 min.

Om Quality Hotels

Hotellet er godt egnet for både konferansegjesten, den forretningsreisende, turisten og barnefamilien. Samtlige rom er 35 m2 store juniorsuiter, derav kallenavnet «Suitellet». Vi har nå akkurat åpnet restaurantkonseptet Brasserie X.

Beliggenhet

Du finner oss på Sandsli, nært flyplassen, med kjente severdigheter som Troldhaugen, aktiviteter for barnefamilier og virksomheter for de forretningsreisende. Nærområdet har flotte turstier å by på også. Vi bringer våre gjester gratis til nærliggende bedrifter, samt flyplassen hver morgen, mandag til fredag, mot påmelding i resepsjonen.

Brasserie X

Her bruker kokkene den sesonginspirerte menyen til gi deg en smaksopplevelse som ikke bare gir smak til ganen, den er også selve kilden til energi, mot og begeistring.

Hotellet utvides

Frem til 1. mai 2015 vil Quality Hotel Edvard Grieg være under ombygning. Hotellet får to nye hotellromsfløyer hvor det bygges 220 nye rom og en flott konferanseavdeling over 2 plan med totalt 20 møterom, stort treningsenter og en storsal på ca 1.000 kvm. Vi gjør oppmerksomme på at det kan være noe støy i bygningsperioden og konferansekapasiteten er begrenset. Vi går spennende tider i møte og gleder oss til hotellet står helt ferdig. Har du noen spørsmål i forbindelse med dette så ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Konferanse og møter

Med  vår konferanseavdelings lange erfaring er du i trygge hender. Gjennom god dialog i forkant kommer vi sammen frem til en mest mulig produktiv og positiv samling for deg og din gruppe. Det kan arrangeres mye mer enn bare konferanser og møter på hotellet. Det unike glassatriet har blitt benyttet til mer enn bare pauseareal, men også som messer, fyrverkeri, høytsvevende underholdning og mye mer.

Trim og velvære

Velværeavdelingen i toppetasjen byttes ut med stort treningsområde med den samme flotte utsikten over byfjellene som tidligere. Per dags dato er altså boblebad med mer stengt, men frem mot nyåpning i mai 2015 vil det være et utvalgt av treningsapparater i 5. etasje.

Mat og drikke

Restauranten er åpen alle dager for både frokost, lunsj og middag. Hos oss får du Quality Breaks hele dagen til ditt møte. Kaffe, te, frukt, kaffemat, popcorn og softis er tilgjengelig hele dagen. For ekstra påfyll har vi mange forslag til pausemat, både i pausearealene eller servert inn til dere i lokalet.

Barnas Hotell

Hele året har hotellet tilpassede tilbud for barna som lekerom, barnemeny, spill og leker til utlåns med mer. I tillegg har vi inngått samarbeid med Leo´s Lekeland, Bergens største innendørs lekeland, som ligger kun 3 minutters kjøring fra hotellet. Her får våre gjester halv pris. Om sommeren er vi ekstra barnevennlig og byr også på en overraskelse ved innsjekk til alle barn.

 

2.170.161.986 23

Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bonuspoeng eller bedriftsavtale, logg inn på Min side.

Bookingkode må oppgis

Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

OK