This site is protected by reCAPTCHA and the GooglePrivacy Policy and Terms of Service apply.
1.1 Disse medlemsvilkår gjelder for alle medlemmer fra og med 1. september 2022 og erstatter fra samme tidspunkt alle tidligere gjeldende vilkår.
1.2 Nordic Choice Club (NCC) tilbys av Nordic Choice Commercial Services AS (NCCS), org. nr. 968 819 372. Medlemskapsvilkårene utgjør en avtale mellom medlemmet og NCCS.
1.3 Medlemskapet i Nordic Choice Club er personlig og kun tilgjengelig for personer over 18 år. Medlemskapet med sine fordeler, kan ikke benyttes av andre enn det enkelte medlem.
1.4 Medlemskapet bekreftes via sms og/eller e-post. Hvert medlem får et unikt medlemsnummer. Dette er synlig i innlogget tilstand på Nordic Choice Hotels hjemmeside eller app.
1.5 Medlemmet er selv ansvarlig for å oppgi medlemsnummer på hotellene og hos partnere for å få bonus registrert og fordeler tildelt.
1.6 Nordic Choice Club forbeholder seg retten til, etter eget skjønn, å utestenge et medlem fra medlemsprogrammet og slette medlemmets opptjente poeng. Dette kan skje ved for eksempel misbruk av medlemskap, poeng eller ved handlinger i strid med gjeldende vilkår, eller ved kriminell, uetisk eller umoralsk handling eller ved respektløs eller uønsket oppførsel mot hotell, ansatte eller partnere. Opplistingen er ikke uttømmende.
1.7 Medlemmet har selv ansvar for å forhåndsinformere sin arbeidsgiver og få dennes eventuelt påkrevde samtykke når medlemmet forventer å tjene poeng i Nordic Choice Club basert på overnattinger som betales av medlemmets arbeidsgiver. Nordic Choice Club kan ikke under noen omstendigheter holdes ansvarlig hvis medlemmet ikke informerer og/eller ikke får arbeidsgivers samtykke på forhånd. Nordic Choice Club anbefaler på generelt grunnlag medlemmet om å få arbeidsgivers samtykke for bruk av poeng.
1.8 Dersom bonuspoeng som er opptjent i forbindelse med arbeid blir benyttet av medlemmet privat, kan bruken i visse jurisdiksjoner, som f.eks. i Sverige, Norge, Finland og Danmark, ha skattemessige konsekvenser. Medlemmet har selv plikt til å informere arbeidsgiver og/eller relevante myndigheter om dette og betale alle gjeldende skatter og avgifter som følger av bruken. Nordic Choice Club fraskriver seg ethvert ansvar for skatter eller skatteplikter som påhviler medlemmet i denne forbindelse.
1.9 NCCS forbeholder seg retten til å avvikle Nordic Choice Club med seks måneders varsel til medlemmene. Slikt eventuelt varsel vil bli gitt pr. e-post, SMS eller ved oppslag på Nordic Choice Clubs hjemmeside.
1.10 I tilfelle av at Nordic Choice Club må avvikles grunnet forhold ved et lands lovgivning, en rettsavgjørelse eller grunnet forbud gitt av et lands myndigheter, er NCCS ikke ansvarlige for det tap en slik avvikling eventuelt måtte innebære for det enkelte medlem. Nordic Choice Club vil, i den grad det er mulig, forsøke å gi det enkelte medlem en snarlig melding dersom forhold som er behandlet under dette punkt skulle inntreffe. Punkt 1.9 ovenfor gjelder ikke ved avvikling ifølge denne bestemmelsen.
1.11 Et medlem kan når som helst si opp sitt medlemskap i Nordic Choice Club. Oppsigelse skjer ved skriftlig henvendelse til kundeservice:
E-post: booking@choice.no Brev: Nordic Choice Hotels Kundeservice, Postboks 2454 Solli, NO-0201 Oslo
Oppsigelsen får virkning umiddelbart fra den dato kundeservice mottar oppsigelsen.
1.12 En oppsigelse av medlemskapet, uansett årsak, innebærer at medlemmet ikke lenger kan benytte opptjente bonuspoeng, jf. kravet om aktivt medlemskap ved bruk av bonuspoeng, se avsnitt 4.1.
1.13 Nordic Choice Club står fritt til ensidig å endre medlemsvilkårene uten ytterligere varsel til det enkelte medlem. Slike endringer får, med mindre noe annet fremgår, virkning 14 dager etter at Nordic Choice Club har publisert endringerne på Nordic Choice Hotels hjemmeside. Medlemmet er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert med hensyn til eventuelle endringer av vilkårene.
1.14 Nordic Choice Club vil, i de tilfeller endringer i medlemsvilkårene etter gjeldende lovgivning krever medlemmets samtykke eller aksept, be medlemmene samtykke eller akseptere. For de medlemmer som ikke ønsker å samtykke til, eller akseptere nye vilkår, forbeholder Nordic Choice Club seg adgangen til å avslutte medlemskapet. Medlemmet står fritt til å si opp avtalen om medlemskap i Nordic Choice Club for det tilfellet at medlemmet ikke ønsker å være bundet av endrede vilkår.
2.1 NCCS vil behandle de personopplysninger som er nødvendig for at de og partnere skal kunne oppfylle avtalen med medlem om leveranse av Nordic Choice Club. Informasjonen om medlemmet vil også brukes til å sende informasjon om medlemskapet. For nærmere informasjon om behandling av personopplysninger, herunder medlems krav på innsyn, retting og sletting, viser til vil Nordic Choice Hotels Personvernerklæring
2.2 Ved innmelding i Nordic Choice Club vil vi be medlemmet samtykke til å motta informasjon og tilbud fra Nordic Choice Hotels om selskapet og deltakende partneres produkter. Medlemmet må samtykke til å motta dette via e-post, telefon, SMS og andre digitale kanaler for å kunne melde seg inn i Nordic Choice Club, deretter kan samtykke når som helst endres.
2.3 Medlemmer som har gitt samtykke kan, basert på tidligere kjøp samt opplysninger medlemmet har oppgitt, motta informasjon og tilbud fra Nordic Choice Hotels eller deltakende partnere. Dermed kan medlemskapet gi en bedre tjeneste til medlem som gir slikt samtykke, ved at denne vil få tilpasset informasjon.
2.4 Medlemmenes samtykke er frivillig og hele eller deler av samtykket kan når som helst trekkes tilbake. Samtykker kan enkelt administreres ved å logge på Nordic Choice Hotels app eller hjemmeside. Alternativt kan medlemmet kontakt kundeservice.
3.1 Bonuspoengene er gyldige i 3 år (36 mnd.) fra den måned de ble opptjent. Etter denne tiden vil bonuspoengene automatisk bortfalle, og vil følgelig ikke kunne brukes. Ved bonusuttak brukes de eldste, gyldige bonuspoengene først.
3.2 Opptjente bonuspoeng er personlige og kan ikke kobles sammen med andre medlemmers bonuspoeng og heller ikke omsettes i kontanter.
3.3 Det er medlemmets egen omsetning i Nordic Choice Club som danner grunnlag for bonuspoeng. Dette betyr at medlemmet vil kunne tjene bonuspoeng for sitt eget hotellopphold, uansett hvem som betaler for overnattingen. Et medlem vil aldri kunne få bonuspoeng for en annen persons eller et annet medlems omsetning. Dog gis det bonuspoeng, men ikke kvalifiserende netter, hvis medlemmet i forbindelse med sitt opphold, leier ekstra rom til familiemedlemmer fra samme husholdning.
3.4 Fordelsbonus, som doble bonuspoeng og ekstra bonus, gis ut fra grunnbeløpet (bonuspoeng som gis ved overnatting).
3.5 Nordic Choice Club har rett til å slette feilaktig posterte/opptjente poeng innen seks måneder, uten varsel.
4.1 Det gis ett bonuspoeng pr. betalte krone (lokal valuta), eller 10 poeng per euro, for losji inkl. frokost samt for evt. ekstraseng ved opphold på Nordic Choice Hotels i Norden og Baltikum. Ved pakketilbud, spesialpriser m.m. gjelder egne bonuspoengberegninger.
4.2 Overnatting på Choice-hoteller utenfor Norden og Baltikum gir 750 bonuspoeng pr. natt.. Det forutsetter at medlemmet selv sender inn en kvitteringskopi fra det aktuelle hotellet til Nordic Choice Hotels kundeservice for registrering.
4.3 Overnatting i forbindelse med pakkepriser (konferansepakker, spapakker, hel- og halvpensjon m.m.) der losjidelen ikke er en egen identifiserbar del av en totalpris gir 1000 bonuspoeng pr. natt.
4.4 Overnatting i forbindelse med rabatterte spesialpriser som for eksempel, men ikke begrenset til, bussgrupper o.l. gir 500 bonuspoeng pr. natt. Visse unntak gjelder.
4.5 Overnatting som er bestilt gjennom nettbaserte reisebyråer inkludert, men ikke begrenset til, Expedia.com, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com, CheapTickets.com, Priceline.com o.l. gir 500 bonuspoeng pr. ophold.
4.6 Det gis ikke bonuspoeng for hotellopphold for:
4.7 Det er ikke mulig å kombinere inntjening av partnerpoeng og Nordic Choice Club-poeng ved overnatting.
4.8 Ved booking hvor flere medlemmer deler rom, er det gjesten som er hovedgjesten for bookingen som mottar eventuelle poeng for bookingen.
4.9 Et medlem kan etterregistrere bonuspoeng opptil seks måneder etter dato for oppholdet ved å ved å fylle ut skjema på Nordic Choice Hotels hjemmeside. Etterregistrering av poeng er kun mulig for opphold fra og med den datoen medlemskapet trådte i kraft.
5.1 Uttak av bonuspoeng forutsetter medlemskap i Nordic Choice Club og tilstrekkelig antall gyldige bonuspoeng. Bonuspoengene må dekke hele oppholdet og kan ikke kombineres med andre betalingsmåter som delbetaling av rom. Bonusovernatting kan finne sted etter at poengene har gått ut (opptil 11,5 måneder etter), men må bookes før bonuspoengene forfaller. For avbestilling innen ordinær avbookingsfrist kan man få tilbakeført de benyttede bonuspoengene, forutsatt at poengene ikke har forfalt.
5.2 Et bestemt antall standardrom per hotell per natt er avsatt for bonusuttak. På visse hotell kan det i tillegg finnes et antall rom av andre romstyper avsatt for bonusuttag. Booking av bonusnatt forutsetter ledig kapasitet avsatt for bonusuttak, selv om alle bonusrom er booket kan det finnes ledige rom i andre prisklasser.
5.3 "Be my Guest"-gavekort har maksimalt 12 måneders gyldighet og gjelder kun for hoteller innen Nordic Choice Hotels. Gyldigheten er begrenset til bonus poengenes gyldighetsdato. Verdien på gavekortet kan ikke deles opp på flere opphold. Gavekortet må dekke hele kostnaden for rommet og kan ikke brukes kombinert med annen betalingsmåte som delbetaling av rom. Gavekortet kan ikke forlenges eller føres tilbake som bonuspoeng til bonuspoengkontoen.
5.4 I sammenheng med bonusovernatting kan også ekstraseng/barneseng bookes med poeng, dette forutsetter at rommet har kapasitet for dette og at hotellet har tilgjengelighet. Bonusprisen for dette varierer mellom hotellene. Kontakt hotellet for å betale ekstraseng/barneseng med penger i sammenheng med en bonusbooking.
5.5 Følgende gjelder for bonusuttak. Unntak kan forekomme i forbindelse med visse perioder og kampanjer.
Bonusrom hos Nordic Choice Hotels En bonusovernatting gjelder for to personer inkl frokost. Aktuelle bonuspriser og tilgjengelighet på respektive hoteller vises på Nordic Choice Hotels hjemmeside eller app når man er innlogget.
Det finnes 7 kategorier for uttak av bonuspoeng for standard rom:
Nordic Choice Club forbeholder seg retten til å når som helst endre kategorioppdelingen.
Restaurantbesøk på Nordic Choice Hotels Et medlem kan bruke jevne 10 000 bonuspoeng til en verdi av 300/SEK/NOK/DKK til å betale regningen på restauranter eid av Nordic Choice Hotels. Medlemmer oppfordres til å kontakte hotellet på forhånd for å kontrollere at bonusuttak er mulig i restauranten. Det gis ikke vekslepenger på bonusuttak i restaurant.
Uttak hos partnere
Medlemmet kan alltid se oppdatert informasjon om partnere, aktuelle tilbud og muligheter for uttak hos dem på Nordic Choice Hotels nettside.
6.1 Nordic Choice Club har fire medlemsnivåer: BLUE, SILVER, GOLD og PLATINUM. Medlemsnivået bestemmes av hvor mange kvalifiserende netter, eller antall poeng medlemmet tjener i løpet av sin medlemsperiode. Grensen som først oppnås av poeng eller netter gir kvalifisering til høyere nivå.
6.2 En medlemsperiode omfatter tolv måneder regnet fra den første måneden medlemmet ble registrert som medlem.
6.3 En kvalifiserende natt er lik én overnatting på Nordic Choice Hotels som gir bonuspoeng.
6.4 Det beregnes ikke kvalifiserende netter for:
6.5 Overnatting i sammenheng med rabatterte spesialpriser gir 0,5 kvalifiserende natt.
6.6 Kvalifisering til et høyere medlemsnivå skjer etter følgende bestemmelser:
6.7 I medlemsperioden har et medlem mulighet til å kvalifisere seg til SILVER, GOLD eller PLATINUM. For BLUE gjelder ingen kvalifikasjonsbestemmelser. Oppnår medlemmet et høyere medlemsnivå, videreføres dette nivået direkte inn i inneværende periode og medlemmet beholder dette nivået i hele den neste medlemsperioden (nye 12 måneder). Beregningen av kvalifiserende netter og poeng nullstilles når en medlemsperiode er slutt. Dette berører ikke opptjente bonuspoeng for uttak.
6.8 Kvalifisering til LIFETIME beregnes på bakgrunn av den totale medlemstiden, ikke per medlemsperiode. Om medlemmet oppnår LIFETIME beholder medlemmet dette så lenge medlemskapet ikke avsluttes. Medlemmer som har oppnådd LIFETIME GOLD har i løpet av en medlemsperiode fortsatt mulighet til å oppnå PLATINUM, eller i fremtiden å oppnå LIFETIME PLATINUM i tråd med gjeldende regler.
7.1 Til de enkelte medlemsnivåer: BLUE, SILVER, GOLD og PLATINUM, er det tilordnet ulike medlemsfordeler, jo høyere nivå, desto flere fordeler.
7.2 Medlemsfordeler tilordnet det enkelte medlemsnivå gjelder slik at disse til enhver tid fremgår i disse medlemsvilkår.
7.3 Følgende medlemsfordeler gjelder ikke på Comfort Hotel Xpress. De gjelder heller ikke på de leiligheter som finns på Comfort Hotel Solna: gratis mineralvann, oppgradering ved ankomst, garantert romoppgradering. På Sommerro gjelder ikke garantert romoppgradering og oppgradering til beste tilgjengelige rom ved ankomst.
7.4 Ingen medlemsfordeler gis ved hotellopphold hos Nordic Choice Hotels som bestilles gjennom nettbaserte reisebyråer (Online Travel Agency, se punkt 4.7).
7.5 Ved booking hvor flere medlemmer deler rom, er det gjesten som er hovedgjest for bookingen som mottar eventuelle fordeler i henhold til sitt medlemsnivå.
7.6 Fordeler som leveres under et opphold leveres enligt det nivå medlemmet har ved innsjekk.
7.7.1 Opptjening av bonuspoeng og kvalifiserende netter i tråd med herværende vilkår.
7.7.2 Medlemspris med rabatt på rom- og frokostpris ved booking via Nordic Choice Hotels eget nettsted, app, direkte til hotellet eller kundeservice. Dette kan ikke kombineres med andre rabatter. For å få denne rabatten må medlemmet være innlogget. For ikke-medlem må medlemskap tegnes i sammenheng med booking for at bookingen skal kunne gjennomføres.
7.7.3 Ved overnatting på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og våre frittstående hotell, får medlemmet en restaurantkupong til en verdi av 35 kr eller 4 EUR/natt. Kupongen finnes i Nordic Choice Hotels app og kan løses inn mot mat eller drikke i hotellrestauranten (ikke sprit eller tobakk). For å bruke kupongen på alkohol, kreves det at mat kjøpes samtidig. På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes på et utvalg av mat og drikke fra Petite X. Kupongen er datomerket, og gjelder kun ved angitt dato. De kan ikke akkumuleres eller veksles inn i kontanter, og det tilbys ikke veksel. På Comfort Hotel®, Hotel Brosundet og Collection-hotellene som er under Clarion Hotel® er det ikke restaurantkupong. På de hotel der restauranten på hotellet er operert av ekstern part gis det ikke restaurantkupong.
7.7.4 Ved booking via Nordic Choice Hotels hjemmeside og app får medlemmet 10 % ekstra bonuspoeng beregnet på bonusen for rom- og frokostprisen.
7.7.5 Medlemmer kan via Nordic Choice Hotels nettsted eller app velge å booke rom uten å registrere betalingskort. Oppholdet må avbestilles om medlemmet ikke ønsker å beholde bookingen. Om oppholdet ikke avbestilles innen gjeldende tidsfrist for aktuell booking debiteres første overnatting i bookingen. Unnlatelse av betaling kan sendes til inkasso.
7.7.6 Gratis kaffe/te for medlemmer, én kopp pr. dag med et påfyll, gjelder vanlig brygget kaffe/te dersom det er å kjøpe (baristakaffe er ekskludert). Kan ikke kombineres med andre rabatter og tilbud.
7.7.7 Gode tilbud, fordeler og/eller rabatter hos partnere. Mer informasjon finnes på Nordic Choice Hotels nettside.
7.8.1 Alle fordeler tilknyttet BLUE gjelder.
7.8.2 Forlenget avbookingsfrist frem til kl. 21.00 på ankomstdagen. Denne fordelen gjelder ikke ved pakketilbud/gruppe, forskuddsbetalt booking eller booking via nettbasert reisebyrå inkludert, men ikke begrenset til, Expedia.com, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com, CheapTickets.com, Priceline.com osv.
7.8.3 Restaurantkupong til en verdi av 75 kr eller 8 EUR, øvrig gjelder vilkår jf. 7.7.3
7.8.4 10 % ekstra fordelsbonus beregnet på bonusen for rom- og frokostprisen.
7.8.5 Mulighet til kostnadsfri utsjekk frem til kl. 16.00. Må avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
7.9.1 Alle fordeler for BLUE og SILVER.
7.9.2 En flaske gratis mineralvann eller brus per natt fra minibaren. Dersom det ikke finnes minibar kan medlemmet få flasken i resepsjonen.
7.9.3 Garantert rom på destinasjonen ved booking senest 48 timer før ankomst via Nordic Choice Hotels kundeservice og til full pris (unntak gjelder ved visse perioder og destinasjoner). Fordelen betinger at medlemmet kontakter kundeservice innen åpningstid for å kunne gjennomføre og bekrefte bookingen innen tidsrammen. Fordelen kan ikke kombineres med avtalepris og andre rabatter. Fordeler som f.eks. oppgradering, tidlig innsjekk samt sen utsjekk er ikke garantert ved denne typen booking.
7.9.4 Mulighet til kostnadsfri tidlig innsjekking dersom hotellet har tilgjengelige rom.
7.9.5 Restaurantkupong til en verdi av 125 kr eller 13 EUR, øvrig gjelder vilkår jf. 7.7.3.
7.9.6 Mulighet til kostnadsfri utsjekk frem til kl. 18.00. Må avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
7.9.7 Mulighet til kostnadsfri oppgradering til beste tilgjengelige rom ved ankomst. Mulighet, avgjøres ved ankomst.
7.9.8. 20 % ekstra fordelsbonus beregnet på bonus for rom- og frokostprisen.
7.9.9 Mulighet til å uten kostnad velge rom via appen, på hotell der dette er mulig.
7.9.10 Medlemmet tilbys 2 for prisen av 1 på inngang til spa i Nordic Choice Hotels. Fordelen gjelder dersom det er kapasitet, og må oppgis ved bestilling i de tilfeller hvor forhåndsbestilling er mulig.
7.10.1 Et PLATINUM-medlem får alle fordeler som gjelder for BLUE-, SILVER- og GOLD-nivået.
7.10.2 Restaurantkupong til en verdi av 125 kr eller 13 EUR, øvrig gjelder vilkår jf. 7.7.3.
7.10.3 Garantert rom på destinasjonen hvis du booker senest 24 timer før ankomst via Nordic Choice Hotels kundeservice og til full pris (unntak gjelder ved visse perioder og destinasjoner). Øvrig gjelder vilkår jf. 7.9.3.
7.10.4 Garantert oppgradering av romkategori ett nivå om hotellet har rom av neste kategori tilgjengelig når bookingen registreres (suiter er unntatt). Kombineres med GOLD fordel om oppgradering.
7.10.5 Garantert kostnadsfri utsjekk frem til kl. 18.00. Må avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
7.10.6 Har hotellet ledige standard dobbeltrom ved booking garanteres det at PLATINUM medlem kan benytte bonuspoeng. Dette gjelder bare for medlemmets egen bestilling og kan ikke benyttes av andre. Unntak kan forekomme visse datoer. Gjelder ikke ved bruk av 24-/48- timers-garantien og ikke i kombinasjon med fordeler om oppgradering.
7.10.7 Gratis trening på kjedens hotell også når medlemmet ikke bor på hotellet. Vis Platinum-nivå i appen for å få tilgang til treningsstudioet. Garderobe og dusjmuligheter er ikke tilgjengelig ved alle hoteller. Fordelen er ikke inkludert ved de treningsstudioene som tilbyr abonnement/eget medlemskap for å trene.
7.10.8. 30 % ekstra fordelsbonus beregnet på bonusen for rom- og frokostprisen.
8.1 Om medlem søker om og får bevilget et Nordic Choice Club Mastercard vil medlemsnummeret stå på kortet.
8.2 For Nordic Choice Club Mastercard gjelder egne regler og vilkår. Disse vilkårene sendes sammen med medlemmets første Nordic Choice Club Mastercard. Informasjon om regler og fordeler knyttet til Mastercard, samt link til oppdaterte vilkår vil til enhver tid publiseres på Nordic Choice Clubs nettsider.
9.1 Nordic Choice Commercial Services AS (NCCS) er bare erstatningsansvarlig overfor ditt økonomiske tap i forbindelse med ditt medlemskap i Nordic Choice Club dersom NCCS har utvist uaktsomhet og dette er årsak til ditt tap.
9.2 NCCS vil etter alminnelige rettsregler kunne holde deg erstatningsansvarlig for bruk av medlemskap eller medlemskort i strid med disse vilkårene.
10.1 NCCS har rett til å overføre din avtale om medlemskap i Nordic Choice Club til et annet selskap som skal drive medlemsklubben videre.
11.1 Ved eventuelle tvister vedrørende herværende medlemsvilkår gjelder norsk rett.
Are you sure you want to change language?
Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.