Informasjon til kunder

Akkurat nå er det mange som ringer kundeservice, og det er derfor noe ventetid. Om du lurer på noe som har å gjøre med om- og avbestillinger, kan du lese om det her. På siden finner du også informasjon om hva vi gjør for å opprettholde trygge miljøer for gjester og ansatte.

 
Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Informasjon om bookinger og sikkerhetsrutiner på hotellene våre

Publisert: 11. mars 2020. Oppdatert: 21. mars 2020.

Avgiftsfri ombooking til og med 14. april

På bakgrunn av situasjonen som råder, har Nordic Choice Hotels valgt å gjøre endringer i ombookingspolicyen. Alle forhåndsbetalte bookinger (Club Price Prepaid og Web Price Prepaid) der boperioden er mellom 13. mars og 14. april 2020 kan ikke avbestilles, men garanteres avgiftsfri ombooking. Om prisen for den nye oppholdsdatoen er høyere, betaler gjesten mellomlegget. Ombooking skjer via kundeservice. 

Fra 20. mars 2020 gjelder dette også for kampanjepriser. Om du har booket rom via en kampanje for opphold mellom 20. mars og 14. april, kan du booke om avgiftsfritt. Eventuell differanse i prisen mellom den gamle og den nye oppholdsdatoen betales av gjesten.

Avgiftsfri ombooking gjelder ikke for gruppebookinger.

Generelt om avbestillinger

Forskuddsbetalte bookinger gjort på www.choice.no utenom boperioden 13. mars-14. april 2020 kan ikke ombookes.

Slik booker du om
  • Kontakt kundeservice på telefon 22 33 42 00
Slik avbestiller du
  • Om du har fått bookingbekreftelse på e-post, finner du der en lenke direkte til avbestilling.
  • Om du er medlem, logger du inn på Min side og avbooker der.
  • Om du ikke er medlem, kan du avbestille her, dersom du har bookingnummeret ditt.

Om du har booket rom via en annen aktør, som Hotels.com, Expedia eller Booking.com, gjelder deres avbestillingsregler. Her kan du lese mer om de ulike reglene for kansellering.

 

Basert på allmennhetens og våre gjesters interesse kan du her lese om hvilke tiltak Nordic Choice Hotels som selskap iverksetter for å opprettholde trygge miljøer for alle som oppholder seg i lokalene våre.

Endrede rutiner rundt mat og drikke på alle hotell

Gjestenes og personalets sikkerhet er vår høyeste prioritet. For å minimere risikoen for spredning av koronaviruset, endrer Nordic Choice Hotels midlertidig rutinene rundt mat og drikke.

  • Hotellenes frokostbuffeer erstattes med innpakkede frokostprodukter.
  • Alle konferansebuffeer erstattes med tallerkenservering.
  • Også kveldsmatbuffeer på Clarion Collection Hotels erstattes med tallerkenservering.
  • "Fika" på Clarion Collection Hotel tas bort.
  • I Norge ble disse endringene innført torsdag 12. mars.
  • I Sverige, Danmark, Finland, Latvia og Litauen innføres endringene fra og med mandag 16. mars.

Renholdsrutiner på hotellene våre

Vi har satt inn ekstra ressurser og enda strengere rutiner for nøye renhold av hotellrom mellom hver gjest. Slik rengjøres det:

  • Det brukes effektive kjemikalier som er snille mot mennesker og natur.
  • Alle flater, inkludert dørhåndtak, lysbrytere, fjernkontroll og hårføner vaskes nøye.
  • Renholdspersonalet bruker et sett med engangshansker per rom.
  • Renholdspersonalet bruker et sett med kluter per rom.

Sikkerhetsrutiner 

Samtlige hotell i Nordic Choice Hotels følger anbefalinger, råd og instruksjoner fra helsemyndighetene i de seks land vi opererer i (i Norge følges Folkehelseinstituttet råd). Vi følger utviklingen av helsemyndighetenes anbefalinger nøye og oppdaterer rutinene våre deretter.

Hotellene våre har ekstra fokus på sikkerhetsbildet for gjester og ansatte. Vi anser det som trygt for hotellgjester, konferansegjester og ansatte å opprettholde normal drift så lenge råd fra myndighetene tilsier dette.

Som et ledd i arbeidet med å forebygge risikoen for virusspredning, kan spaanlegg, treningsrom, barer og hotellrestauranter stenges midlertidig.

Om det oppstår en situasjon der det mistenkes at en gjest eller ansatt er smittet av COVID-19-viruset, vil vi følge instruksjoner fra helsemyndighetene. Vi har også en avtale med et sikkerhetsselskap som da kobles inn og rådgir hotelledelsen.

Rutiner for å minimere og håndtere smittefare
  • Samtlige hotell følger en sentral handlingsplan for å håndtere eventuell smitte.
  • Vi har fått rådgivning av sikkerhetsselskapet vårt i hva vi spesifikt som hotellaktør skal gjøre.
  • Våre medarbeidere har blitt instruert i hvordan de best forholder seg til den rådende situasjonen samt hvordan man best unnviker smitte.
  • Vi unngår å håndhilse, og unngår situasjoner der man utsettes for nysing, hosting og lignende. 
  • Vi har økt bruk av antibakteriell spray og håndsprit.
  • Vi oppfordrer både ansatte og gjester till å være ekstra nøye med håndhygiene.

 

Denne siden oppdateres når det kommer ny informasjon om råd eller retningslinjer fra relevante helsemyndigheter.

2.564.388.001 22
Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bedriftsavtale, bonuspoeng eller se medlemspriser? Logg inn

Lagre

Bookingkode må oppgis

Begrensinger

rom Ta vekk rom

Legg til rom
Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.