Tekniske problemer

Vi har dessverre fortsatt tekniske problemer. Medlemssidene er nede som en følge av dette og man kan derfor ikke logge inn på sin personlige medlemsprofil. Enkelte Nordic Choice Club-medlemmer har feilaktig mottatt en sms eller email med beskjed om at passord for innlogging er endret. Utsendelsen av disse er ikke knyttet til viruset, og passordet er ikke blitt endret. Du kan fremdeles booke rom uten å logge inn. Takk for tålmodigheten!

 
Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Amerikalinjen Oslo ,  Norge

Se alle hotell i Oslo, Norge

Amerikalinjen

Oslo,  Norge

Velkommen til Amerikalinjen! Et unikt boutiquehotell med fantastisk beliggenhet midt på Jernbanetorget, med alt Oslo har å by på i umiddelbar nærhet.

Amerikalinjen 5 5
Vurdering fra TripAdvisor  

Vurdering fra TripAdvisor

5
444 vurderinger
5
Rom
5
Renslighet
4,5
Verdi
5
Sted
5
Sovekvalitet
5
Service
2

Hva har skjedd?

28. november 2021, Drammen, Norge, 617fridat

Her har det gått utafor med kvaliteten. Så frem til overnatting etter å ha vært her for et par år siden. Nå er det blitt upersonlig og gjennomsnittlig. Man betaler mye for et helt standart hotellrom,…

Her har det gått utafor med kvaliteten. Så frem til overnatting etter å ha vært her for et par år siden. Nå er det blitt upersonlig og gjennomsnittlig. Man betaler mye for et helt standart hotellrom, ingenting ekstra. Det var ikke plass i foajeen for å ta en drink og jazzcluben var full av betalende gjester. Før var det fri tilgang for hotellets gjester. Det var kaldt over alt, på rommet og i frokostsalen. Frokosten fikk vi på et brett, tydelig at noe av grønnsakene var kuttet opp lang tid i forveien. Nei, dette var ikke den fine opplevelsen vi hadde sist. Er du ute etter det lille ekstra drar du ikke hit.

Svar fra eier

29. november 2021

Kjære 617fridat,   Tusen takk for en åpen og ærlig tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss. Vårt overordnede mål er å yte fantastisk service for alle våre gjester – På Amerikalinjen skal vi skape minnerike gjesteopplevelser. Ut ifra din tilbakemelding er det dessverre tydelig at det ikke var alt som gikk like bra da du bodde hos oss, noe vi beklager på det sterkeste. Jeg syns det er leit å lese at dere skulle få en negativ opplevelse denne gangen. Vi er inne i en svært hektisk førjulsperiode og Pier 42, Atlas og Gustav er alle populære plasser for lokale Oslobeboere så vel som tilreisende hotellgjester. Dessverre medfører dette at det kan bli trangt om plassene til enkelte tidspunkt. Når det gjelder Atlas og Gustav er det mulig å forhåndsbestille bord. Jeg håper du vil vurdere dette dersom du skulle velge å gi oss en ny sjanse i fremtiden.   Varmt velkommen tilbake og riktig god fortsettelse på førjulstiden!   Alt godt, Wilhelm Hartwig Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
3

Unngå rom inn mot vinterhage/restaurant

21. november 2021, , Tone N

Forventningene var høye etter forrige besøk. Denne gangen fikk vi rom i 2. etg med vindu inn mot vinterhagen/restauranten. Fredag kveld var det full fest der (julebord?) og det føltes som om vi var me…

Forventningene var høye etter forrige besøk. Denne gangen fikk vi rom i 2. etg med vindu inn mot vinterhagen/restauranten. Fredag kveld var det full fest der (julebord?) og det føltes som om vi var med på festen…. Lørdag var det heldigvis roligere. Men i og med at vinduene ikke kunne åpnes var rommet varmt og innestengt. Åpna døra ut i gangen for å få inn frisk luft. Kaffemaskin på rommet og gode produkter på badet er pluss. Rent og godt utstyrt treningsrom. God frokost, men dårlig oppfølging søndag. Ingen påfyll av drikke, ei heller tilbud om «dessert» etter frokosten. Det fikk heller ikke de tre andre bordene rundt oss. Ny og uoppmerksom servitør? Uansett hjelper det lite med nydelig frokost når man ikke sover godt. Fikk tips av resepsjonsmedarbeideren om å skrive at vi ønsker rom mot Operaen i neste booking. Kommer nok til å gi det en sjanse til.

Svar fra eier

23. november 2021

Kjære Tone N, Tusen takk for en åpen og ærlig tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss. Jeg syns det er oppriktig leit og beklagelig å se at vi ikke riktig klarte å imøtekomme deres forventninger denne gangen. Service er ferskvare og hvert gjestemøte teller - her er det tydelig at vi ikke har levert den standarden som vi ønsker å være kjent for. På den positive siden er det veldig hyggelig å lese at du fikk et godt inntrykk av treningsrommet og produktene på badet på rommet ditt. Det er vi glade for! Jeg håper at dere vil gi oss en ny sjanse til å overbevise om at Amerikalinjen er det rette hotellet for dere i fremtiden. Varmt velkommen tilbake og riktig god fortsettelse på førjulstiden! Alt godt, Wilhelm Hartwig Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
5

Perfekt hotellopplevelse!

10. november 2021, , Vibeke B

Alt klaffer på Amerikalinjen. Utrolig hyggelige og imøtekommende personale, fra vi ble ønsket velkommen i resepsjonen ved innsjekk, og alle vi møtte under resten av oppholdet. Nydelig innredning på ro…

Alt klaffer på Amerikalinjen. Utrolig hyggelige og imøtekommende personale, fra vi ble ønsket velkommen i resepsjonen ved innsjekk, og alle vi møtte under resten av oppholdet. Nydelig innredning på rommene, med sitteplass i vinduet og utsikt ut mot Jernbanetorget og operaen som prikken over i’en. Gode senger og god lydisolering på rommene ga en god natts søvn. Kvalitetsprodukter på badet og i minibaren, og god kaffemaskin i skapet. Vi likte også frokosten godt. På grunn av korona ble den servert som en minibuffet til hver bord, med et delikat anrettet brett til hver person - egg og bacon, avokado, yoghurt, frisk frukt, ferskpresset appelsinjuice, avokado, godt brød, skinke og ost. Vi fikk cappuccino på forespørsel, og rundet av med nydelig frokostdessert. Vi fikk ikke testet ut middag, bar og jazzklubb på Amerikalinjen denne gangen, men det gjør ikke noe, for hit skal vi selvfølgelig tilbake. Takk for en skikkelig fin hotellopplevelse, vi gikk ut døra med store smil!

Svar fra eier

15. november 2021

Kjære Vibeke B, Varmt takk for usedvanlig hyggelig og detaljert tilbakemelding. Jeg er så glad for å høre at du satte pris på alle de små og store detaljene. Aller hyggeligst er det å se at du satt sånn pris på mine kolleger - det varmer virkelig. Vi gleder oss allerede til å få ønske dere velkommen tilbake ved en senere anledning. Vit at dere alltid har et hjem her hos oss. Alt godt, Wilhelm Hartwig Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
5

Romantic getaway

4. november 2021, , D5654SDjennyj

Hotellets beliggenhet er helt perfekt. Det ligger midt i Oslo sentrum, men uten å være sjenerende. Du har umiddelbar nærhet til alt av kultu, shopping og mat. Rommene er helt fantastiske. Jeg vet ik…

Hotellets beliggenhet er helt perfekt. Det ligger midt i Oslo sentrum, men uten å være sjenerende. Du har umiddelbar nærhet til alt av kultu, shopping og mat. Rommene er helt fantastiske. Jeg vet ikke helt hva de er inspirert av, men man får lyst til å bli på rommet for alltid, og aldri sjekke ut. Cocktaibaren Pier 42 bærer preg av eleganse og veldig god service. Frokosten var helt perfekt og hotellstaffen opplevdes som svært imøtekommende og hjelpsomme.

Svar fra eier

8. november 2021

Kjære D5654SDjennyj, Tusen takk for fantastisk hyggelig tilbakemelding fra ditt opphold hos oss. Det gleder meg å lese at du satte så stor pris på Amerikalinjen. Vi håper på mange flere besøk etterhvert. Varmt velkommen tilbake ved en senere anledning og riktig god fortsettelse på høsten! Alt godt, Wilhelm Hartwig Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
3

Gjennomsnittlig hotell til høy pris

31. oktober 2021, Sande, Norge, Helaas

Iskaldt bad, ble ikke fikset før siste dag. Hotellet tilbyr heller ingen kompensasjon, men prøver å fikse dette med å legge ut håndklær på gulvet. Mindre rom enn forventet etter å ha valgt oppgrader…

Iskaldt bad, ble ikke fikset før siste dag. Hotellet tilbyr heller ingen kompensasjon, men prøver å fikse dette med å legge ut håndklær på gulvet. Mindre rom enn forventet etter å ha valgt oppgradering til delux. Velger nok et annet hotell neste gang.

Svar fra eier

4. november 2021

Kjære Helaas, Hjertelig takk for at du velger å sende oss en tilbakemelding. Jeg syns det er ordentlig leit å lese at du skulle få en negativ opplevelse hos oss. Jeg er helt enig med deg i at kalde baderomsgulv ikke er optimalt. Jeg må si at jeg stiller meg undrende til at vi skal ha lagt ut håndkær på baderomsgulvet. Jeg kan forsikre deg om at det ikke er på den måten vi har for vane å håndtere en slik tilbakemelding. Varmen på baderomsgulvene styres sentralt via vårt SD-anlegg og kan i teorien styres opp eller ned i henhold til våre gjesters ønsker. Da jeg ikke er kjent med hvilket rom du bodde på er det vanskelig for meg å si hva som har skjedd her. Jeg beklager at du skulle få en slik opplevelse på Amerikalinjen og håper at du vil gi oss en ny sjanse til å overbevise deg om at hotellet er et godt sted å tilbringe tid når du er i Oslo. Alt godt, Wilhelm Hartwig Hotelldirektør wilhelm.hartwig@amerikalinjen.com

Les hele anmeldelsen

Få opptil 25 % rabatt!

Nei takk!

Vennligst prøv igjen

Få opptil 25 % rabatt!
Takk for at du meldte deg på!

Du vil snart motta en email med gode tilbud

2.564.412.004 26
Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bedriftsavtale, bonuspoeng eller se medlemspriser? Logg inn

Lagre

Bookingkode må oppgis

Begrensninger

rom Ta vekk rom

Legg til rom
Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.