Dette nettstedet er designet for nyere og mer moderne nettlesere. For best mulig opplevelse, oppgrader nettleseren din til siste versjon.

Quality Hotel™ Ålesund Ålesund ,  Norge

Se alle hotell i Ålesund, Norge

Quality Hotel™ Ålesund

Ålesund,  Norge

På Quality Hotel Ålesund bor du midt i sentrum, i komfortable og lyse rom med fantastisk fjordutsikt. Med umiddelbar nærhet til shopping, marina, restauranter og uteliv, har vi perfekt beliggenhet i jugendbyen, uansett om du er på

Quality Hotel™ Ålesund 4 5
Vurdering fra TripAdvisor  

Vurdering fra TripAdvisor

4
642 vurderinger
4
Rom
4
Renslighet
4
Verdi
4,5
Sted
4
Sovekvalitet
4
Service
1

Styr unna!! Svindlere

18. januar 2020, Bergen, Norge, 872fridas

Hvert år reiser jeg på en rekke utstillinger med hunden min. Jeg har alltid bodd på Nordic Choice hoteller da disse har hatt best pris på hund. Før jeg sjekket inn hos dere forsikret jeg meg om at de…

Hvert år reiser jeg på en rekke utstillinger med hunden min. Jeg har alltid bodd på Nordic Choice hoteller da disse har hatt best pris på hund. Før jeg sjekket inn hos dere forsikret jeg meg om at det koster 250kr for å ha hund for hele oppholdet. Dette gjorde jeg via hjemmesiden deres, og via telefon. Jeg hadde allerede betalt for oppholdet mitt på forhånd, men måtte betale for hund ved utsjekk. Da jeg skulle sjekke ut ble jeg møtt av en sint resepsjonist. Hun ga meg en regning på 500kr (som jeg fortsatt har i papirutgave). Da jeg spurte hvorfor den var på 500kr, sa hun at det var for 2 netter med hund. Jeg sa til henne at prisen var 250kr for hund, og refererte til nettsiden og telefonsamtalen. Dette nektet hun, og begynte å diskutere med en frekk tone. Da jeg skulle rekke en utstilling, så hadde jeg ikke tid å diskutere med henne, og betalte de 500kr. I ettertid har jeg prøvd å få tilbakebetalt de 250kr hotellet skylder meg. Dette har skjedd via chatten på nettsiden deres, e-poster og Facebook chat. De prøvde til og med på chatten å si at det var 250kr per natt, noe de ikke ga seg på før jeg tok en «screenshot» av prisen på hjemmesiden deres, og sendte det til dem. Jeg har vært i kontakt med dem en rekke ganger siden mai 2019, og har enda ikke fått tilbakebetalt (januar 2020). På Facebook leser de meldingene mine, men velger å ikke svare. Dette er helt latterlig. Hotellet har rett og slett svindlet meg. Ikke nok med dette, men når jeg sjekket inn (sammen med en venninne), mente hotellet at jeg ikke hadde betalt for selve oppholdet. Jeg husket ikke om kontoen min var trukket, så jeg betalte i resepsjonen ved innsjekk. Da jeg ikke hadde korter mitt i umiddelbar nærhet, så lånte jeg venninnen min sitt. Da vi kom på rommet vårt viste det seg at jeg hadde betalt på forhånd, så vi gikk ned for å snakket med mannen i resepsjonen. Han beklaget, og sa han hadde sett feil i systemet. Han forsikret om at pengene skulle være tilbake på venninnen min sin konto i løpet av et par virkedager. 1 uke etter at vi returnerte til Bergen hadde ikke venninnen min mottatt noen ting, så hun ringte dem. De sa de skulle ordne det snarest. Flere uker gikk, og hun ringte dem flere ganger. Etter 3-4 uker med mye mas fikk hun pengene tilbake. Det er helt vilt at det går an å holde på sånn. Jeg venter fortsatt på pengene dere skylder meg. Det er snart 1 år siden. Jeg kommer ALDRI til å bruke dere igjen, og fraråde alle andre i å gjøre det også.

Svar fra eier

22. januar 2020

Kjære Frida, Først og fremst beklager vi på det sterkeste det inntrufne og vi legger oss flat for kritikken du gir oss. Dette gjelder først og fremst problematikken rundt avgiften på kr. 250,- for hund på rom og prisen som ble oppgitt på nett versus den som ble belastet lokalt på hotellet. Uheldigvis var det uklarhet rundt dette fra sentralt hold i kjeden og flere hoteller tok betalt per natt, mens andre tok per opphold. Teksten på våre nettsider ble altså tolket forskjellig og var dessverre ikke tydelig nok. Uansett, så endret vi praksis og det skulle naturligvis også gjelde deg. Her har nok kommunikasjonen sviktet internt i vårt tilfelle og det beklager vi. Imidlertid er det leit at vi blir kalt for "svindlere" da det etterkant handler om transaksjoner som vi ikke er "herre over" dessverre. Jeg har undersøkt saken med mine ansatte og etter det jeg kjenner til, ble det opprettet dialog via epost allerede noen dager etter din første henvendelse i mai med forsikring om at dette skulle vi løse. Det ble raskt sendt inn en sak på dette til Nets, som ble bedt om å utføre tilbakebetalingen, samt ordne transaksjonen på din venninnes kort. Etter det jeg forstår, ble hennes kort kun belastet med en autorisasjon, og dette kommer nok ikke tydelig frem. Det skjer som regel etter få virkedager og er bekreftet av Nets til oss. Dessverre vises det ikke som en transaksjon, kun ved at saldo øker. Det er nok mest sannsynlig forklaringen i din venninnes tilfelle. I ditt tilfelle derimot, har ikke Nets gjort oss oppmerksom på at overføring ikke ble utført og dermed var det ukjent for oss helt inntil du tok kontakt nå i januar. Vi skulle selvsagt fulgt opp saken bedre, men vi gikk ut fra at dette var ordnet. Det beklager vi. Vi har nå bedt regnskapsavdelingen tilbakeføre kr. 500,- til din konto som du oppga og dette burde være i orden på det nåværende tidspunkt. Jeg har full forståelse for din frustrasjon og at du velger et annet hotell neste gang. Om du vil gi oss en ny sjanse, vil vi gjøre vårt beste for å rette opp det dårlige inntrykket. Med beste hilsener fra Aina Aalen Bjerkvik/Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
4

Lite å trekke for

4. november 2019, Møre og Romsdal, Norge, TravelExplorePassion

Koselig personale både i resepsjon og restaurant, pent og rent rom, god frokost. Får litt i trekk fordi frokostlokalet ligger uskjermet rett ved resepsjon og derfor ble det ikke rolig stemning under f…

Koselig personale både i resepsjon og restaurant, pent og rent rom, god frokost. Får litt i trekk fordi frokostlokalet ligger uskjermet rett ved resepsjon og derfor ble det ikke rolig stemning under frokosten.

Svar fra eier

5. november 2019

Kjære Gjest, Tusen takk for fin tilbakemelding fra ditt opphold hos oss, det setter vi stor pris på! Godt å høre at det var lite å trekke for. Du har rett i at frokost salen ligger i umiddelbar nærhet til resepsjon, og dette kan nok virke forstyrrende under utsjekk. Vi skal nå i gang med renovering av våre fellesområder, og da regner jeg med at dette ikke lenger vil en problemstilling. Takk igjen og hjertelig velkommen tilbake! Beste hilsner fra Aina Aalen Bjerkvik/Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
3

Konferanse

19. august 2019, Grimstad, Norge, OddRichard

Helt greit hotel med flott beliggenhet helt i vannkanten, god og variert frokost, nærmeste nabo til hurtigrute kaia, konferanse fasilitetene og service er over gjennomsnitt fra andre hoteller jeg har…

Helt greit hotel med flott beliggenhet helt i vannkanten, god og variert frokost, nærmeste nabo til hurtigrute kaia, konferanse fasilitetene og service er over gjennomsnitt fra andre hoteller jeg har besøkt 👍

Svar fra eier

25. august 2019

Kjære Odd Richard, Tusen takk for flott tilbakemelding fra ditt opphold her hos oss, det setter vi stor pris på. Kurs og konferanse er vår kjernevirksomhet og svært viktig at vi leverer på, så dette var hyggelig å lese. Takk igjen og hjertelig velkommen tilbake til oss! Beste hilsener fra Aina Aalen Bjerkvik/Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
2

God beliggenhet men vil prøve et annet neste gang.

29. juli 2019, Bergen, Norge, Frank R

God beliggenhet mitt i sentrum, gode senger og frokost. Kommer ikke til å velge dette hotellet igjen. Tett sluk på bad stod til ankelen med dritt vann. Tett sluk i vask, ekkelt når to skal vaske seg.…

God beliggenhet mitt i sentrum, gode senger og frokost. Kommer ikke til å velge dette hotellet igjen. Tett sluk på bad stod til ankelen med dritt vann. Tett sluk i vask, ekkelt når to skal vaske seg. Gammelt vann under fliser på bad, ekkelt å gå på.

Svar fra eier

31. juli 2019

Kjære Frank, Først og fremst takker vi for at du tok deg tid til å skrive en review fra ditt opphold hos oss. Det er utrolig kjedelig å lese om din opplevelse med tett sluk i dusj og vask, slik skal det selvsagt ikke være! Du nevner ikke om dette ble gitt beskjed om til resepsjonen, de ville i så fall gitt dere et annet rom, men her var skaden skjedd og dere satt igjen med en ubehagelig opplevelse. Det beklager vi på det sterkeste! Vi håper likevel at dere vil gi oss en ny sjanse til å vise oss fra en bedre side. Takk igjen og riktig god sommer. Beste hilsener fra Aina Aalen Bjerkvik/Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen
3

Flott beliggenhet, hyggelig personal men litt å jobbe på med service nivået

26. juni 2019, Ålesund, Norge, RAF_Roger

Har bodd på dette hotellet under tidligere kjede tilhørighet, så hotellet var ikke ukjent med sine lokaler. Rommet jeg fikk var helt OK, rent og fint men veldig kaldt. Det løste jeg lett med å høye ra…

Har bodd på dette hotellet under tidligere kjede tilhørighet, så hotellet var ikke ukjent med sine lokaler. Rommet jeg fikk var helt OK, rent og fint men veldig kaldt. Det løste jeg lett med å høye radiatoren til en bedre opplevelse. Det som derimot var noe irriterende var at på natten når en skulle sove kom det en tydelig kald vind fra air conditionen. Jeg bodde på 507. Fant Inget sted å redusere den, kanskje der det et sted. Konferanserommet var trangt for så mange personer som vi var, men det var trolig noe vi selv hadde valgt. Luften ble ganske tung etter en stund. Flott service med rundstykker, kaffe, te og iskrem maskinen som kjeden skiller seg ut fra de andre positivt. Om en skulle utsette noe på konferanse er det at en ikke var tett nok på i våre pauser og kunne få ryddet unna koppene som hopet seg opp på bordene inne i rommet. Mat og drikke: Frokosten var upåklagelig. Hadde det meste som en kunne ønske seg. Lunsjen første dag var kyllingbryst med vingebenet på, helt OK. Desserten var sjokolade krem/mousse, men bar preg av å ikke være laget på huset. Skulle derimot ønske at servitøren hadde latt være å ha på seg hansker når han kom ut for å rydde. Forstår godt at det brukes bak kulissene, men det var ingen opplevelse du ønsker når du sitter ved et matbord. Servitørene ellers var hyggelige selv om noen behersket bedre andre språk enn Norsk. Til middag hadde vi trolig en blomkålsuppe med bacon og parfymert oliven olje. Jeg sier trolig for den var ikke lett å definere. Derimot var der «rikelig» med bacon. Hovedretten var torsk. Den opplevdes ikke som noe særlig fersk, og hadde med tilbehøret gjerne heller vært lettsaltet istedet for tenkt fersk slik den ble servert. Dessert var en Pecanpai. Søt og god, men litt mektig i en 3 retters middag. Lunsj dag 2 var laks. God laks, med syrlig agurk, overkokte grønne asparges og kald rømmesaus. Alt servert med små poteter. Alt i alt et helt OK måltid. Om en skulle få ønske noe frem for alt var det at en foran resepsjonen kunne rydde unna tomme glass, så snart gjester hadde forlatt bordet/ene. Vi var en gjeng som måtte si fra til resepsjonen at de måtte komme å ta unna noen glass, om vi skulle få sette fra oss våre. Litt å jobbe på men absolutt et godt sted å være. Enjoy!

Svar fra eier

28. juni 2019

Kjære Roger, Først og fremst vil vi takke for at du tok deg tid til å skrive en slik utfyllende og informativ tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Som du selv sier på slutten, her er det mye å jobbe med i alle avdelinger. Vi tar dine kommentarer med oss videre i arbeidet med å stadig bli bedre både på service og leveranse. Det gledere meg imidlertid at du syntes vårt hotell er et godt sted å være og så håper jeg at vi klarer å levere bedre neste gang. Takk igjen og hjertelig velkommen tilbake til oss. Beste hilsener fra Aina Aalen Bjerkvik/Hotelldirektør

Les hele anmeldelsen

Ikke medlem? Få velkomstrabatt på opptil 25%

Ikke medlem? Meld deg på vårt nyhetsbrev og motta velkomsttilbud på opptil 25 % rabatt

Nei takk!

Vennligst prøv igjen

Ikke medlem? Få velkomstrabatt på opptil 25%
Takk for at du meldte deg på!

Du vil snart motta en email med gode tilbud

2.564.385.001 23
Bookingkode

Har du en bookingkode? Legg den til her for å se tilgjengelighet. Vil du booke med bedriftsavtale, bonuspoeng eller se medlemspriser? Logg inn

Lagre

Bookingkode må oppgis

Begrensinger

rom Ta vekk rom

Legg til rom
Bookingkoden er lagt til

Bookingkoden er lagt til.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.