Gå til innhold
Nytt og smart

Hotelluksus hver dag – nå kan du abonnere på hotelltjenester

For en stund siden stilte vi oss selv spørsmålet: Hvordan kan vi gi gjestene våre hotellmagien hver dag? Selv de dagene da de ikke bor hos oss? Det var slik de første ideene, som til slutt skulle bli til prosjektet «Hotellfølelsen», oppsto. Les mer om testpiloten som nå er i gang i Stockholm, og om hvordan du snart kan få følelsen av å sjekke inn på hotell – hver dag!

Hotel feeling - Swedish

Forestill deg at du legger deg ned på nystrøkne, hvite laken i et varmt og hyggelig rom der alle detaljene føles helt riktige. At du går inn på et skinnende rent bad med perfekte, hvite håndklær på kanten av badekaret. At du etter dusjen kan bruke eksklusive og velduftende produkter, ta på deg en myk badekåpe og vite at en bugnende og velsmakende frokostbuffé venter på deg. Kan du se det for deg? Den fantastiske hotellfølelsen?

Forestill deg så at dette er hverdagen din. Uten at du trenger å løfte en finger. Høres det bra ut? Supert, for det kan snart bli til virkelighet.

Testpilot i Stockholm

Akkurat nå testes det ut en tjeneste hvor Nordic Choice Club-medlemmer som bor på Kungsholmen i Stockholm, kan abonnere på hotelltjenester i sitt eget hjem. Det kan være alt fra rengjøring til luftige dyner og puter, luksuriøse baderomsprodukter og hotellfrokoster på hoteller i nærheten. Hotellopplevelsene man ikke kan få hjemme, får man muligheten til å oppleve andre steder. Frokostkuponger, tilgang til treningssenter og rabatter på restaurantbesøk vil også være en del av enkelte pakker.

Det er tydelig at de som har fått testet tjenesten, liker konseptet.

Dette er en tjeneste som vi har lett etter lenge, og vi elsker det! Å kunne få den behagelige hotellfølelsen i sitt eget hjem er helt fantastisk, og vi ser mange fremtidige muligheter med tjenesten, sier medlemmet Andrea Dorg.

bathroom-suite-clarion-hotel-stockholm

Tjenestene som testes ut på Kungsholmen, er sentrert rundt Clarion Hotel Amaranten og har vært utrolig populære:

Vi har vært forsiktige med å kommunisere dette, siden det kun er en testperiode, men det er tydelig at jungeltelegrafen har gått sin gang. Plassene vi kunne tilby nå i begynnelsen, ble raskt fylt opp, og det er lang venteliste. Det har vært en suksess fra dag én, og nå håper jeg at vi vil kunne gå ut i større skala innen kort tid, sier Ulf Cato, Clarion Hotel Amarantens administrerende direktør.

Tanken er å kunne utvide tjenestene for mat- og klesleveringer, vasking, stryking og lignende i fremtiden. Alt med formål om å gjøre ting enklere for Nordic Choice Club-medlemmene våre, å gi dem flere fordeler og selvfølgelig å kunne tilby gjestene våre muligheten til å ta den luksuriøse hotellfølelsen med seg hjem. Prosjektet har også en tydelig ambisjon om å redusere klimaavtrykket:

Dette er selvfølgelig en behagelig opplevelse for gjestene våre, som får en mer luksuriøs og komfortabel hverdag til en rimelig pris. Men vi ser også at dette kan hjelpe folk med å leve et mer bærekraftig liv. Ved hjelp av samkjørt transport, bevisste leverandører av mat og produkter samt ved å tilby mat fra hotellets restauranter reduserer vi både utslipp og matsvinn. Gjestene kan med andre ord sove godt og med god samvittighet, sier Christian Lundén director of Future Business på Nordic Choice Hotels.

Welcome home - Hotell feeling

Hvordan fungerer det?

De som fungerer som testpiloter, bestiller tjenester gjennom en app. Appen er spesielt utviklet til dette formålet og ble laget av startup-bedriften L2GO. Når testpilotperioden er over, skal prosjektet evalueres slik at vi kan avgjøre om det er noe som kan rulles ut til flere gjester og medlemmer i fremtiden!

For mer informasjon, kontakt:

Christian Lundén, Director of Future Business, +46 70 666 82 92

Ulf Cato, VD Clarion Hotel Amaranten, +46 76 724 56 80.


Vil du lese mer? Få med deg intervjuet med Christian Lundén hvor han prater om fremtidens hotell!

Opplev hotelluksusen allerede nå – velg og vrak blant 200 hotell i Norden og Baltikum her.